Νέα ερμηνευτική εγκύκλιο εξέδωσε η Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας και Ενημέρωσης της Προεδρίας της Κυβέρνησης, θέτοντας αυστηρούς κανόνες διαφάνειας και νομιμότητας
για όλες τις διαφημιστικές και επικοινωνιακές αναθέσεις του Δημοσίου. Μόνο εγγεγραμμένα μέσα στα Μητρώα πιστοποιημένων επιχειρήσεων του έντυπου και ηλεκτρονικού Τύπου θα μπορούν να αναλαμβάνουν δημόσιες καμπάνιες.Η εγκύκλιος, που φέρει την υπογραφή του Γενικού Γραμματέα Δημήτρη Κιρμικίρογλου και εκδόθηκε με εντολή του υφυπουργού στον πρωθυπουργό Παύλου Μαρινάκη στοχεύει ουσιαστικά φορείς του Δημοσίου και κυρίως της Τ.Α. , , οι οποίοι επιλέγουν να συνεργάζονται για την προβολή των εκδηλώσεών τους με μέσα ενημέρωσης «αμφιβόλου» νομιμότητας, που δεν είναι εγγεγραμμένα στο Μητρώο Έντυπου και Ηλεκτρονικού Τύπου.
Η εγκύκλιος αφορά την εφαρμογή του άρθρου 22 του νόμου 5005/2022 για την ενίσχυση της δημοσιότητας και της διαφάνειας στον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο. Σύμφωνα με τις οδηγίες, όλες οι καταχωρίσεις, διαφημίσεις και προβολές του Δημοσίου και των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης θα πρέπει να πραγματοποιούνται αποκλειστικά σε μέσα που είναι εγγεγραμμένα στα Μητρώα Έντυπου και Ηλεκτρονικού Τύπου (Μ.Ε.Τ. και Μ.Η.Τ.). Η μη συμμόρφωση συνεπάγεται αυτοδίκαιη ακυρότητα της σχετικής σύμβασης ή εντολής δαπάνης, ενώ οι αρμόδιες υπηρεσίες υποχρεούνται να ελέγχουν ότι η εγγραφή του μέσου είναι ενεργή τη στιγμή της ανάθεσης.
Η εγκύκλιος κοινοποιείται σε όλους τους αρμόδιους φορείς της Δημόσιας Διοίκησης, όπως υπουργεία, αποκεντρωμένες διοικήσεις, περιφέρειες και δήμους, αλλά και σε οργανισμούς και θεσμούς του χώρου των ΜΜΕ, όπως η ΕΡΤ, το ΑΠΕ-ΜΠΕ και η Ένωση Εταιρειών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδος (ΕΔΕΕ), καθώς και στο Ελεγκτικό Συνέδριο και στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας.
Επιμέλεια: Φωτης Μπελέρης



Δημοσίευση Σχολίου