Έκπληξη και πολλά ερωτήματα γεννά Νομοσχέδιο της Κυβέρνησης, που κατατέθηκε στη Βουλή και δίνει δυνατότητα και στους Δήμους να επιχορηγούν τις Υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας, του Λιμενικού Σώματος-Ακτοφυλακής και του Πυροσβεστικού Σώματος.
Ειδικότερα, με το άρθρο 16«Κάλυψη λειτουργικών και επιχειρησιακών αναγκών των υπηρεσιών της Ελληνικής Αστυνομίας, του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής και του Πυροσβεστικού Σώματος από τους ΟΤΑ Α΄ και Β΄ βαθμού» Νομοσχεδίου του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, προστίθενται και οι ΟΤΑ Α’ βαθμού στην παρ.5 του αρ.54 του ν.4662/2020 (όπου μέχρι τώρα αναφέρονταν μόνο οι Περιφέρειες).
Σε μια χρονική συγκυρία που η Τοπική Αυτοδιοίκηση ασφυκτιά δημοσιονομικά, διεκδικώντας πρόσθετη στήριξη από το Κεντρικό Κράτος μπροστά στη θύελλα της ενεργειακής κρίσης και της ακρίβειας, και ταυτόχρονα υποφέρει από την υποστελέχωση, το περιεχόμενο του άρθρου, που κινείται στην αντίστροφη κατεύθυνση, μοιάζει τουλάχιστον ειρωνικό εκ μέρους της Κυβέρνησης.
Είναι μάλιστα εντυπωσιακό πόσομοιάζειτο υπό ψήφιση άρθρο της Ν.Δ. (σχεδόν ίδιοcopypaste) με το άρθρο 88«Κάλυψη έκτακτων λειτουργικών αναγκών των Δημόσιων Δομών Υγείας από τους O.T.A. Α΄ και Β΄ Βαθμού και Νομικών Προσώπων αυτών» του ν.4368/2016, που είχε ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεωναπό τους Αιρετούς το 2016 εναντίον της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.
Συγκεκριμένα, με τις αλλαγές που επιφέρει το κατατεθέν Νομοσχέδιο, θα ισχύουν τα εξής:
«5. Οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) Α’ και Β’ βαθμού και τα Νομικά τους Πρόσωπα, μετά από Απόφαση του οικείου Συμβουλίου, δύνανται να επιχορηγούντις υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας, του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής και του Πυροσβεστικού Σώματος, οι οποίες βρίσκονται εντός των διοικητικών ορίων τους, για την κάλυψη των λειτουργικών και επιχειρησιακών αναγκών τους που συναρτώνται με την ασφάλεια των πολιτών και την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος αποκλειστικά εντός της διοικητικής επικράτειας του επιχορηγούντος νομικού προσώπου.
Η ανωτέρω επιχορήγηση σε είδος ή υπηρεσίες αφορά συντηρήσεις, επισκευές, μεταποιήσεις κτηρίων, οχημάτων, πλωτών μέσων, εγκαταστάσεων και εξοπλισμού, προμήθεια υλικών, αναλωσίμων, καυσίμων, καθώς και κάθε άλλου είδους ή παροχής υπηρεσιών, αναγκαίων για την κάλυψη των ως άνω λειτουργικών και επιχειρησιακών αναγκών.
Για την κάλυψη των παραπάνω αναγκών, εφαρμόζονται αναλογικά και οι ρυθμίσεις του αρ.202 του ν.3463/2006. Το προβλεπόμενο στην υποπαράγραφοΒ.1 του αρ.202 του ν.3463/2006 (είναι το άρθρο «Επιχορηγήσεις και βοηθήματα» του Κώδικα Δήμων, όπου ορίζεται πως το συνολικό ποσό των επιχορηγήσεων δεν μπορεί να υπερβαίνει το 1,5% των τακτικών εσόδων του Δήμου) ποσοστό δύναται να αυξάνεται,με Απόφαση του οικείου Συμβουλίου, για την κάλυψη των λειτουργικών και επιχειρησιακών αναγκών τους υπηρεσιών της Ελληνικής Αστυνομίας, του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής και του Πυροσβεστικού Σώματος του οικείου ΟΤΑ.
Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται οι διατάξεις της παρ.3 του αρ.88του ν.4368/2016 (αυτό το άρθρο 88 είναι το άρθρο «Κάλυψη έκτακτων λειτουργικών αναγκών των Δημόσιων Δομών Υγείας από τους O.T.A. Α΄ και Β΄ Βαθμού και Νομικών Προσώπων αυτών» που είχε ξεσηκώσει αυτοδιοικητική “επανάσταση” το 2016 εναντίον της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ).
Δωρεά οχημάτων και πλωτών μέσων από τους ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού στις υπηρεσίες του πρώτου εδαφίου δύναται να πραγματοποιείται σύμφωνα με όσα ορίζονται στην παρ.4 του αρ.199 του ν.3463/2006 και το αρ.11 του π.δ. 242/1996 για την κάλυψη των επιχειρησιακών τους αναγκών και αποκλειστικά εντός των διοικητικών ορίων του δωρητή. »
Ο AIRETOS.GRπαρουσιάζει ολόκληρο το Νομοσχέδιο ΕΔΩ
Δημοσίευση Σχολίου