Για το μεγάλο έργο, αρχικού προϋπολογισμού 285 εκ. ευρώ, έχουν κατατεθεί έξι προσφορές, με αναθέτουσα αρχή το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Το έργο θα ολοκληρωθεί σε 54 μήνες από την ημέρα που πέσουν οι υπογραφές, και η χρηματοδότησή του θα γίνει μέσω πόρων του ΕΣΠΑ 2021-2027.
Ειδικότερα, το «Μπράλος-Άμφισσα» θα έχει μήκος περίπου 25 χιλιομέτρων και θα περιλαμβάνει δύο σήραγγες, οκτώ γέφυρες και οκτώ ισόπεδους κόμβους.
Αφορά την κατασκευή του τμήματος από το Μπράλο μέχρι την αρχή της παράκαμψης Γραβιάς και από τον Ισόπεδο Κόμβο Μεταλλείων Βωξίτη έως την Άμφισσα. Ενδιάμεσα έχει ήδη κατασκευαστεί η παράκαμψη της Γραβιάς.
Τα δύο τμήματα του έργου:
-1ο Υποτµήµα: Μπράλος – Αρχή παράκαµψης Γραβιάς (Χ.Θ. 0+000 – Χ.Θ. 7+300)
-2ο Υποτµήµα: Ι.Κ. Μεταλλείων Βωξίτη (δεν περιλαµβάνεται) – Άµφισσα (Χ.Θ. 14+000 – Χ.Θ. 30+700).
Στο έργο είχε αναφερθεί στις αρχές του έτους και ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, επισημαίνοντας ότι ο διαγώνιος οδικός άξονας «Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο» αποτελεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό κομμάτι του Ε65, συνδέοντας ΠΑΘΕ με την Ιονία Οδό. Φέρνει πιο κοντά τη νοτιοδυτική Ελλάδα με την Κεντρική Στερεά, τη Θεσσαλία και τη Μακεδονία.
Με το πέρας των εργασιών, η απόσταση των 185 χιλιομέτρων μεταξύ Λαμίας και Πάτρας, η οποία καλύπτεται σε περισσότερες από 3 ώρες, θα συρρικνωθεί στα 160 χλμ. με τον χρόνο ταξιδιού να μειώνεται σχεδόν στο μισό (1,5 ώρα).
Το τμήμα Μπράλος-Άμφισσα αναμένεται να καταστήσει ευκολότερη την καθημερινότητα για χιλιάδες πολίτες, ενώ θα χαρίσει όλη τη χώρα και ιδίως για την ευρύτερη περιοχές σημαντικές οικονομικές προοπτικές, αλλά και νέες δυνατότητες τουριστικής ανάπτυξης για τα βόρεια παράλια του Κορινθιακού και του Πατραϊκού κόλπου.
Πηγή: https://www.trikalavoice.gr/
Σπύρος Γεωργιάδης
Δημοσίευση Σχολίου