Η ενίσχυση της φοίτησης και απασχόλησης των νέων στην Περιφέρεια και στο Νομό μας δεν μπορεί να απαντηθεί με μονόλογο ή σε δύο γραμμές. Η ουσιαστική συζήτηση επί αυτών απουσιάζει.
Ανάλογα χρειαζόμαστε πολιτικές και μέτρα να προσελκύσουμε οικογένειες στην περιοχή, τη στιγμή, που δυστυχώς η επιχειρηματικότητα στην περιοχή δεν μπορεί ακόμη να ανοίξει πολλές θέσεις εργασίας.
Μέτρα που το Περιφερειακό Συμβούλιο και η ΠΕΔ θα μπορούσαν να εξετάσουν είναι :
ΝΕΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ.
Αν έχουμε άξονες κατεύθυνσης του τι θέλουμε για την περιοχή, πχ. αλλαγές στον τρόπο καλλιέργειας για περισσότερο βιώσιμες καλλιέργειες, ανάπτυξη δικτύου παραδοσιακών οικισμών ως τουριστική ταυτότητα, ή ανάπτυξη τεχνογνωσίας για μικρομεσαίες επιχειρήσεις, τότε σε συνεργασία με την Περιφέρεια, θα μπορούσαμε να επενδύσουμε :
Στην δημιουργία μικρών τοπικών κέντρων νέων επιστημόνων, αυτό που τεχνικά λέμε «θερμοκοιτίδες γνώσης» .
Για παράδειγμα στη Φωκίδα, μηχανικοί, γεωτεχνικοί, κτηνίατροι, αρχαιολόγοι και ιστορικοί, νέοι επιστήμονες σε λογισμικά και υπολογιστές, οικονομολόγοι, θα μπορούσαν να έχουν ευνοϊκά κίνητρα – επιχορηγήσεις μέσω ΕΣΠΑ για χρονική διάρκειά πάνω της 5ετίας, για να χτίσουν ευρωπαϊκά προγράμματα, να καταθέσουν τεχνικές και οικονομικές προτάσεις έργων και μελετών, να αναδείξουν ειδικά τοπικά και χωρικά χαρακτηριστικά, να προσφέρουν εξειδικευμένη βοήθεια στην επιχειρηματικότητα και τον πρωτογενή τομέα.
Τα παραπάνω, όπως και κάθε πρόγραμμα διαχείρισης με ανθρώπινο δυναμικό, πρέπει να προστατευθεί από το σαφώς υπαρκτό θέμα κομματικών παρεμβάσεων, που και σήμερα και τοπικά αποδυναμώνει αντί να ενισχύσει, προσβάλει τα νέα παιδιά αντί να χτίσει σχέσεις σαφείς και όχι πελατειακές.
Αυτό αποτελεί βαθιά προσωπική και πολιτική ευθύνη όσων πορεύονται με βάση το «μότο των δικών μας παιδιών – ψηφοφόρων» , καταδικάζοντας όμως έτσι κοινωνία και αντιλήψεις να μένουν πίσω.
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΕΣ - ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ
Την δημιουργία γεωργικών και κτηνοτροφικών σχολών.
Σε αναζητήσεις στο διαδίκτυο θα δείτε πολλές πόλεις να ζητούν την δημιουργία ανάλογων σχολών, εδώ υπάρχει το Γεωπονικό με το οποίο θα μπορούσαν να τεθούν βάσεις συνεργασίας για κάτι αντίστοιχο,
ΑΛΛΑΓΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΟΔΗΓΟΥ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΓΕΩΠΟΝΙΚΟΥ ΑΜΦΙΣΣΑ.
Την αλλαγή εκπαιδευτικού αντικειμένου του τμήματος του Γεωπονικού στην Άμφισσα ή και όπου άλλου κρίνουν ότι υπάρχουν αδύναμα τμήματα στη Στερεά με τμήματα με γνωστικά αντικείμενα αναγκαία στην εποχή της ευφυούς γεωργίας,
ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Την ενίσχυση με τον καλύτερο δυνατό τρόπο της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης στη Στερεά. Δεν θα έχανε η Στερεά αν γίνονταν η πρωτοπορία στην τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση στην Ελλάδα ή αν έκανε ακόμη περισσότερο δημιουργικά βήματα με τμήματα για νέους με ειδικά προβλήματα.
ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΑΠΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ
Με το Υπ. Εσωτερικών, οι μικροί ΟΤΑ, όπως οι δικοί μας Δήμοι στη Φωκίδα, μπορούν να συζητήσουν πολιτικές και μέτρα ενίσχυσης της κινητικότητας του δημόσιου και ευρύτερου δημόσιου τομέα, από μεγάλα αστικά κέντρα προς την περιφέρεια, με ειδικά κίνητρα ενίσχυσης για την μετακίνηση οικογενειών προς την περιφέρεια, πχ ενίσχυση ενοικίου.
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΜΕΤΡΩΝ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΕ ΝΟΜΟΥΣ ΜΕ ΥΨΗΛΑ ΠΟΣΟΣΤΑ ΑΝΕΡΓΙΑΣ.
Θα μπορούσαμε να συζητήσουμε μοντέλα ισχυρής ενίσχυσης της επιδότησης εργασίας στους 10 νομούς της χώρας με τα τα μεγαλύτερα δομικά προβλήματα ανεργίας.
ΤΑ ΠΟΣΟΣΤΑ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΝΟΜΟΥ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ στην ΠΕΡΙΟΧΗ είναι υψηλότερα από όμορες περιοχές.
Εάν είναι δύσκολο, θέλει μεγάλη ανάλυση το γιατί, να προσελκύσουμε βιοτεχνικές επενδύσεις χαμηλής και μέση όχλησης, ας σκεφτούμε μήπως και πως μπορούμε να προσελκύσουμε επενδύσεις και να κινητοποιήσουμε και ενισχύσουμε εδώ την επιχειρηματικότητα.
Δράσεις εξοικονόμησης και κεφαλαίου κίνησης,
Να στερεώσουμε βάσεις δυνατές για εναλλακτικό τουριστικό προϊόν. Η Κάλυμνος εκτός από τουρισμό έχει ισχυρό ετήσιο κύμα επισκεπτών για τα αναρριχητικά πεδία, ενώ εδώ ο σχεδιασμός αυτός για μονοπάτια, ορεινό τουρισμό, αθλητικές δραστηριότητες κλπ έχει μείνει πίσω.
ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ - ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
Ας μιλήσουμε με Πρεσβείες, π.χ. τους Νορβηγούς - θαλασσοπόροι και ταξιδευτές για να έρχονται Γαλαξίδι, τους Άγγλους για να κάνουμε την ιστορική διαδρομή Στρώμη Γοργοπόταμο, χώρο γνώσης σε σχολές πολέμου και ιστορικές σχολές, τους Γάλλους για συνεχή εκπαιδευτικά προγράμματα αρχαιολογικής έρευνας στους Δελφούς.
Διαβάζω και συμφωνώ σκέψεις και ανησυχίες συμπολιτών μας για το αδιέξοδο της κατάστασης στην περιοχή μας. Έχουμε, θεσμικά, εγκαταλείψει έναν συνεχή διαρκή διάλογο με την κοινωνία, δεν έχουμε - έχουν οι ιθύνοντες - αξιοποιήσει το καταπληκτικό επιστημονικό δυναμικό της περιοχής και τους νέους επιστήμονες.
Ας τα δούμε όλα από την αρχή, γιατί τα πράγματα δεν πάνε καθόλου καλά. Και, προσοχή, αφήστε την αγωνία να μαζέψετε - μαζέψουμε "κουκιά" έξω από την προσπάθεια να επιβιώσουμε με αξιοπρέπεια στον τόπο μας.
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΗ
Δημοσίευση Σχολίου