Το τμήμα Μπράλλος Άμφισσα που θα προκηρυχθεί από το ΥΠΟΜΕΔΙ: Είναι όλο νέα χάραξη

 
 
Το τμήμα Μπράλλος Άμφισσα που θα προκηρυχθεί από το ΥΠΟΜΕΔΙ

Είναι όλο νέα χάραξη

-Μόνο το κομμάτι των 4,7 χλμ που δημοπρατεί η περιφέρεια είναι βελτίωση του υφιστάμενου δρόμου, συν 2 χλμ προς τα πάνω.  Όλο το υπόλοιπο είναι σήραγγες, γέφυρες και νέα χάραξη!

-Που προβλέπεται να γίνουν οι σήραγγες και η μεγάλη γέφυρα!

Σε όργιο φημών, ψευδών δημοσιευμάτων και fake news επιδίδονται από την ανακοίνωση της προκήρυξης για το πρώτο τμήμα του διαγώνιο, χωρίς καν να υπολογίζουν στοιχειώδη και αυτονόητα ζητήματα, επιχειρώντας να παραπλανήσουν συνειδητά την Κοινή Γνώμη της περιοχής.

Οι φήμες, τα δημοσιεύματα, τα σχόλια και οι στόχοι

Μια οργανωμένη εκστρατεία παραπληροφόρησης έχει ξεκινήσει το τελευταίο διάστημα και μάλιστα σε άψογο συντονισμό και στρατηγική. Με δημοσιεύματα από άτομα που θεωρητικά ή καλύτερα φαινομενικά δε συνδέονται με τους ενορχηστρωτές.  Επικριτικά σχόλια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα οποία υπογράφουν ακόμη και «γνωστοί νεοδημοκράτες», που ζητιάνευαν μια θέση στο εθνικό ψηφοδέλτιο, ενώ κατείχαν άλλα αξιώματα και τα έκαναν μαντάρα, μπλέκοντας φορείς και ανθρώπους σε μακροχρόνιες δικαστικές διαμάχες. Δημοσιεύματα με κροκοδείλια δάκρυα για τον «αυτοκινητόδρομο» που χάνεται. Ψίθυροι και φήμες πως τάχατες μας «έριξαν» με μια απλή βελτίωση του υφιστάμενου δρόμου.

Τι λένε συγκεκριμένα; Πως επρόκειτο να γίνει ένας «κλειστός» αυτοκινητόδρομος, ο οποίος θα ξεκινούσε από τη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου και θα κατέληγε στην εθνική οδό Αθηνών Λαμίας, στο ύψος των Θερμοπυλών! Υποστηρίζουν μάλιστα πως αυτός ο φανταστικός δρόμος, ο οποίος παρεπιμπτόντως δεν υπάρχει σε καμιά χώρα του κόσμου και θα σας εξηγήσω γιατί, θα ήταν κλειστός και δεν θα επέτρεπε διαρροές από τους περαστικούς, προφανώς ούτε και εισροές ενδιάμεσα, αφού θα ήταν κλειστός! Συμπληρώνουν μάλιστα, πως αυτό το παραμύθι αποτελούσε επίσημη απόφαση του ελληνικού κράτους και φαντασιώνονται ανύπαρκτα ΦΕΚ, τα οποία φυσικά όταν να ζητάει κανείς, μένει με την υπόσχεση πως θα του τα στείλουν!

Λένε επίσης ότι δημοπρατείται τώρα, με τα 220 εκ ε η βελτίωση του υφιστάμενου δρόμου, κάτι απολύτως ψευδές και το αναλύουμε παρακάτω. Ακόμη λένε πως δεν δημοπρατούνται οι σήραγγες και οι γέφυρες, γιατί δεν έχουν μελέτες και άδειες, μπερδεύοντας σκοπίμως το τμήμα Μπράλλος Άμφισσα που έχει όλες τις μελέτες, με το τμήμα Ιτέα – Άγιος Νικόλαος, που όντως οι σήραγγες, οι γέφυρες και τα τεχνικά δεν έχουν ολοκληρωμένες μελέτες και αδειοδοτήσεις.

Γιατί το κάνουν; Οι λόγοι είναι προφανείς. Στοχεύουν αποκλειστικά και μόνο να «κοντύνουν» την επιτυχία, θεωρώντας ότι βλάπτουν την κυβέρνηση και το βουλευτή.

Ποιοι το κάνουν; Εδώ έχει αξία αν επισημάνουμε πως δεν το κάνουν τα κόμματα της αντιπολίτευσης. Όλα αυτά που λέγονται και γράφονται εκπορεύονται από ένα πολύ συγκεκριμένο κομμάτι της ΝΔ, το οποίο έχει συνηθίσει να λυμαίνεται την εξουσία και δε μπορεί να χωνέψει ότι έχασε την έδρα και το δήμο Δωρίδας!

Η τεχνική αρτιότητα των έργων και οι μύθοι που καταρρέουν

Πάμε να δούμε αναλυτικά όλα τα τεχνικά ζητήματα που καταρρίπτουν τους μύθους και καθιστούν γραφικούς αυτούς που τα διαδίδουν. Πέρα όμως, από όσα ισχυριζόμαστε εμείς σήμερα, με βάση τις μελέτες, η καλύτερη απάντηση θα έρθει εντός των ημερών από το υπουργείο Υποδομών, καθώς η αναλυτική προκήρυξη του έργου θα περιλαμβάνει και όλα τα τεχνικά έργα της εργολαβίας, όπου προς απογοήτευσή τους θα συμπεριλάβει τις σήραγγες και τις γέφυρες.

Από τα παρακάτω στοιχεία που θα παραθέσουμε γίνεται αντιληπτό πως δημοσιεύματα και σχόλια σε κοινωνικά δίκτυα που υποστηρίζουν ότι στο έργο που θα προκηρυχθεί σε λίγες μέρες δεν περιλαμβάνονται οι σήραγγες, πως δεν είναι νέα χάραξη, πως δεν έχει γέφυρες και άλλες πολλές ανοησίες, δεν έχουν καμιά απολύτως βάση και αποτελούν fake news σε όλη τους την έκταση.

Από τον Μπράλο μέχρι την Άμφισσα μήκους σήμερα 42χλμ, πλην της Παράκαμψης Γραβιάς μήκους 2χλμ που έχει κατασκευασθεί σχετικά πρόσφατα, ο δρόμος είναι στενός με δυσμενή γεωμετρικά χαρακτηριστικά. Προβλέπεται και αναμένεται εντός των ημερών η προκήρυξη για την κατασκευή (2) σηράγγων συνολικού μήκους 4,50χλμ και (8) μεγάλων γεφυρών συνολικού ανοίγματος 2χλμ, προϋπολογισμού δημοπράτησης 257.000.000 €.

Το τμήμα Θερμοπύλες-Άμφισσα έχει ολοκληρωμένες, εγκεκριμένες και παραληφθείσες από το Υπουργείο μελέτες τόσο τις γενικές μελέτες όσο και οι ειδικές μελέτες των τεχνικών έργων και σηράγγων. Η πρώτη σήραγγα ξεκινά αριστερά από τη μάντρα Κουτσομπόλη και καταλήγει περίπου στο ύψος του ΧΥΤΥ. Το μήκος της είναι 2.460 χλμ. Η δεύτερη ξεκινά λίγο πιο πάνω από το μνημείο για τη μάχη της Άμπλιανης, αριστερά κάτω από το δρόμο και καταλήγει δεξιά της διασταύρωσης προς Καλοσκοπή. Το μήκος της είναι 2.150 χλμ. Ακόμη περιλαμβάνει μια μεγάλη γέφυρα, 300 μ στην Αγ. Τριάδα Άμφισσας.

Έχει έγκριση της 1ης Τμηματικής (Τελικής) Παραλαβής της μελέτης με τίτλο: «Ολοκλήρωση μελετών βελτίωσης οδικού άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο στο τμήμα Μπράλος-Άμφισσα» με την αριθ. Πρωτ. ΔΟΥ/οικ/7021 09-12-2016. Έγκριση της 2ης Τμηματικής (Τελικής) Παραλαβής της μελέτης με τίτλο: «Ολοκλήρωση μελετών βελτίωσης οδικού άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο στο τμήμα Μπράλος-Άμφισσα» ΔΟΥ/οικ/7114 16-12-2016 του τμήματος Μελετών οδοποιίας και κυκλοφοριακών μελετών (ΔΟΥ/Β), της Δ/νσης Οδικών Υποδομών. Επίσης έχει Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (Α.Ε.Π.Ο) με ΑΔΑ: ΒΙΕΕΟ-ΑΕΠ σε ισχύ (από 21/02/2014) με θέμα: Έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων για την κατασκευή και λειτουργία του έργου «Βελτίωση του οδικού άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο, Τμήμα Μπράλλος-Άμφισσα» στους Νομούς Φθιώτιδας και Φωκίδας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας. Φορέας του έργου: ΕΥΔΕ Αυτοκινητόδομος ΠΑΘΕ του ΥΠΟΜΕΔΙ.

Τέλος το κομμάτι αυτό αποτελεί εξ ολοκλήρου νέα χάραξη και δεν περιλαμβάνει σε κανένα σημείο βελτίωση του υφιστάμενου δρόμου.

Το μόνο κομμάτι βελτίωσης υφιστάμενου άξονα

Η μόνη βελτίωση αφορά το τμήμα των 4,7 χλμ που χρηματοδοτεί η περιφέρεια. Επίσης επεκτείνεται και σε μήκος 2 χλμ πάνω από το τμήμα αυτό που ο δρόμος είναι καλός, γιατί έχει γίνει σχετικά πρόσφατα βελτίωση. Σε κανένα τμήμα του άξονα δεν έχουν συντελεστεί οι απαλλοτριώσεις, τις οποίες ανέλαβε επί συνόλου το ΥΠΟΜΕΔΙ. Υπενθυμίζουμε ότι ως τη Δευτέρα αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση για το υποτμήμα, Παράκαμψη Γραβιάς – Ισόπεδος Κόμβος 51, προϋπολογισμού 15.000.000 ευρώ. Το έργο ανέλαβε ο δεύτερος μειοδότης, η οποία είναι η ΙΝΤΕΡΚΑΤ του ομίλου Παπαϊωάννου.

Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας μέσω του επιχειρησιακού προγράμματος «Στερεά Ελλάδα 2014-20» – Άξονας Προτεραιότητας 07 – «Προαγωγή των βιώσιμων μεταφορών και εξάλειψη των σημείων συμφόρησης σε υποδομές βασικών δικτύων» (κωδικός πρόσκλησης 04/ ΟΠΣ:1255/22-12-15), έχει αναλάβει την χρηματοδότηση του πρώτου ανοικτού υποτμήματος, από το τέλος της παράκαμψης Γραβιάς μέχρι τον ισόπεδο κόμβο Μεταλλείων Βωξίτη, μήκους 4,70χλμ και προϋπολογισμού δημοπράτησης 15.000.000 €. Το έργο ενάχθηκε τον Μάιο του 2019, στο ΕΣΠΑ της Περιφέρειας, με φορέα υλοποίησης το ΥΠΟΜΕΔΙ. Εδώ να σημειώσουμε πως η περιφέρεια, υπό τη διοίκηση του Κώστα Μπακογιάννη είχε ζητήσει την εκτέλεση του έργου, όπως και την επίβλεψη, αλλά ο τότε υπουργός Χρήστος Σπίρτζης αρνήθηκε, εκχωρώντας μόνο το δικαίωμα χρηματοδότησης για την εκτέλεση του υποτμήματος.

Το εν λόγω υποτμήμα αρνήθηκε να αναλάβει ο πρώτος μειοδότης και ο δεύτερος που είναι η INTERKAT των αδελφών Παπαϊωάννου αναμένεται να υπογράψει έως την ερχόμενη Δευτέρα.

Ιτέα-Άγιος Νικόλαος: Δεν έχει ολοκληρωμένες μελέτες για τα τεχνικά έργα (σήραγγες)

Εδώ λοιπόν γίνεται το μπέρδεμα, καθώς όντως αυτό το κομμάτι έχει όλες τις γενικές μελέτες, αλλά δεν έχει αντιστοίχως για τα τεχνικά έργα (σήραγγες και γέφυρες). Ωστόσο προχωράει με ταχείς ρυθμούς και σίγουρα θα είναι ολοκληρωμένο πριν τελειώσει το τμήμα Μπράλλος – Άμφισσα.

Πιο συγκεκριμένα το δεύτερο τμήμα Ιτέα-Αγιος Νικόλαος, με μήκος 28 χιλ. έχει ολοκληρωμένες, εγκεκριμένες και παραληφθείσες από το Υπουργείο όλες τις γενικές μελέτες χάραξης και όχι τα τεχνικά έργα (σήραγγες). Ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός του υποτμήματος Ιτέα-Γαλαξίδι είναι 70.000.000. Στο υποτμήμα αυτό έχουν παραληφθεί οι ειδικές μελέτες των τεχνικών και των γεφύρων. Ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός του Γαλαξίδι-Άγιος Νικόλαος είναι 180.000.000 €.

Το τμήμα Ιτέα-Αγιος Νικόλαος έχει ολοκληρωμένες, εγκεκριμένες και παραληφθείσες από το Υπουργείο μόνο τις γενικές μελέτες και όχι τις  ειδικές μελέτες των τεχνικών έργων και σηράγγων. Πλήρως Ώριμο είναι μόνο το τμήμα Ιτέα-Γαλαξίδι, όλα τα άλλα υποτμήματα έχουν προβλήματα ωριμότητας στις ειδικές μελέτες. Ενώ έχει όλες τις απαραίτητες γενικές εγκρίσεις.

Έγκριση της 1ης Τμηματικής (Τελικής) Παραλαβής της μελέτης με τίτλο: “Μελέτη βελτίωσης οδικού άξονα Λαμία-Ιτέα-αντίρριο (κατά τμήματα)”, με αριθ. Πρωτ. ΔΥΟ/οικ/7111 14-12-2016 του  τμήματος Μελετών οδοποιίας και κυκλοφοριακών μελετών (ΔΟΥ/Β), της Δ/νσης Οδικών Υποδομών. Έγκριση της 2ης Τμηματικής (Τελικής) Παραλαβής της μελέτης με τίτλο: “Μελέτη βελτίωσης οδικού άξονα Λαμία-Ιτέα-Aντίρριο (κατά τμήματα)”, με αριθ. Πρωτ. ΔΥΟ/οικ/7171 23-12-2016 του  τμήματος Μελετών οδοποιίας και κυκλοφοριακών μελετών (ΔΟΥ/Β), της Δ/νσης Οδικών Υποδομών. Επίσης έχει Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (Α.Ε.Π.Ο) με ΑΔΑ: Β4340-ΞΒΨ σε ισχύ (από 05/10/2012) με θέμα: Έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων του έργου: “Βελτίωση του οδικού άξονα Λαμια-Ιτέα-Αντίρριο, ΤΜΗΜΑ: Από τη Χ.Θ. 5+900 (κόμβος προς Αγ. Ευθυμία) έως τη Χ.Θ. 47+400 (κόμβος προς Αυλώνα)” στο νομό Φωκίδας.

Σε κανένα τμήμα του άξονα δεν έχουν συντελεστεί οι απαλλοτριώσεις. Ενώ κανένα τμήμα δεν έχει ενταχθεί σε χρηματοδοτικό εργαλείο.

Άγιος Νικόλαος – Αντίρριο: Να προκηρυχθεί άμεσα η μελέτη

Για αυτό το τμήμα δεν υπάρχει καν μελέτη. Πρέπει να ενταχθούν και να δημοπρατηθούν όλες οι μελέτες, ώστε να είναι ολοκληρωμένος μελετητικά όλος ο άξονας.

Δεδομένου ότι ξεκινά η εκτέλεση του έργου, πρέπει άμεσα να προχωρήσει και η δημοπράτηση για τη σύνταξη των απαραίτητων μελετών.

 orafok.gr


orafok
ΕΠΟΜΕΝΟ
« Prev Post
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ
Next Post »

Δημοσίευση Σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις 7 ημερών