Κίνδυνος μη ένταξης του master plan Γαλαξιδίου στο “Τρίτσης”!

Διαφωνία για το parking στο master plan Γαλαξιδίου από το συμβούλιο της ΤΚ

Την πιθανότητα πυρκαγιάς στο Κεντρί επικαλείται ο Σπ. Μπαρλιακός. Για διαφύλαξη του δάσους με σύγχρονα μέσα κάνει λόγο ο Α. Καρακώστας που προσθέτει ότι το τοπικό συμβούλιο δεν καταθέτει εναλλακτική, παρά το ότι τέτοια έχει δοθεί από κατοίκου


Τον κίνδυνο μη ένταξης στο πρόγραμμα “Αντώνης Τρίτσης” αντιμετωπίζει το master plan του Γαλαξιδίου, όπως προκύπτει από τον έγγραφο διάλογο μεταξύ του Προέδρου της ΤΚ, Σπύρου Μπαρλιακού, και του Προέδρου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, Ανδρέα Καρακώστα, που δημοσιεύει σήμερα η Εν Δελφοίς. Αιτία η ομόφωνη διαφωνία του τοπικού συμβουλίου στη χωροθέτηση του parking που προβλέπει η σχετική αρχιτεκτονική μελέτη. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι παρά τη διαφωνία του, και τον συνεπαγόμενο κίνδυνο της απώλειας του έργου από τη μη ένταξή του στο συγκεκριμένο χρηματοδοτικό πρόγραμμα, το συμβούλιο της ΤΚ Γαλαξιδίου δεν έχει καταθέσει κάποια βελτιωτική ή εναλλακτική πρόταση, προκειμένου να μην ναυαγήσει μια προσπάθεια για την οποία, κατά τα άλλα σημεία της, δεν εμφανίζονται σοβαρές επιφυλάξεις.  

“Η πρόβλεψη δημιουργίας πάρκινγκ στη θέση Κεντρί (Άγιος Ιωάννης) δεν είναι σωστή γιατί υπάρχει μεγάλος κίνδυνος πρόκλησης πυρκαγιάς, ενώ και το Δ.Σ. της Φιλοδασικής Ένωσης Γαλαξειδίου αντιδρά κάθετα στη δημιουργία αυτού”, ήταν η αρχική τοποθέτηση του Προέδρου της ΤΚ Γαλαξιδίου, όταν πριν λίγο καιρό συζητήθηκε το θέμα στο συμβούλιο του τοπικού συμβουλίου, προκειμένου το τελευταίο να αποφανθεί για το σχέδιο του master plan, που φιλοδοξεί να ανανεώσει την εικόνα της χερσαίας ζώνης στο Γαλαξίδι, προκειμένου να ανταποκριθεί με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα η περιοχή στον τουριστικό ανταγωνισμό. 

“Δημιουργώντας χώρο πάρκινγκ στο Κεντρί δεν θα αποσυμφορηθεί η παραλία, καθώς η απόσταση για τους πεζούς είναι μεγάλη”, πρόσθεσε ο Σπύρος Μπαρλιακός, θυμίζοντας παράλληλα, και προς επίρρωση της επιχειρηματολογίας του ότι, όταν το  2000 ο κ. Βελάνης είχε αιτηθεί την άδεια ίδρυσης και λειτουργίας υγειονομικού ενδιαφέροντος καταστήματος, το Δημοτικό Συμβούλιο του πρώην Δήμου Γαλαξειδίου είχε απορρίψει το αίτημα λόγω επικινδυνότητας πρόκλησης πυρκαγιάς. Στη συνέχεια, μετά από πολλές πιέσεις και νομικά επιχειρήματα τού παραχωρήθηκε η άδεια.

Παράλληλα, το συμβούλιο της κοινότητας διατύπωσε την επιφύλαξή του ως προς τη μείωση των τετραγωνικών μέτρων της πλατείας Μάμα, ενώ αποφάσισε να ζητηθεί από τις αρμόδιες αρχές η διάνοιξη δρόμου από τον Γεροντόβραχο έως τον Καλαφάτη. Τέλος, και αναφορικά με την περιοχή από το Κιόσκι ως τον π. Ναυτικό Όμιλο, ζητάει να μεγαλώσει ο υπάρχων προβλήτας για να μπορέσουν να ελλιμε- νισθούν μεγαλύτερα σκάφη, όπως κρουαζιερόπλοια, καθώς οι  προβλήτες που είναι ανάμεσα στο Περίπτερο έως το Κιόσκι θα προκαλέσουν συμφόρηση στην είσοδο και έξοδο των σκαφών στον λιμένα. 

Η τοποθέτηση του τοπικού συμβουλίου προκάλεσε έναν ενδιαφέρονται διάλογο με το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Γαλαξιδίου, από τον οποίο η Εν Δελφοίς σταχυολόγησε τα πιο καίρια σημεία.

“Εν σχέσει με την αδήριτη –και συνάμα πανθομολογούμενη– ανάγκη εξεύρεσης χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων εντός οικισμού, η πρότασή μας περί της υλοποίησής του στην περιοχή του Αγίου Ιωάννη, σχετιζόταν ευθέως με την ένταξη του έργου στο εν εξελίξει χρηματοδοτικό πρόγραμμα Τρίτσης, το οποίο πέραν της χρηματοδότησής του, προέβλεπε ρητώς θυμίζω και την ουσιαστική αναβάθμιση με σύγχρονα μέσα, της διαφύλαξης τού δάσους μας. Ταυτόχρονα όμως και την διέξοδο που επί πολλά χρόνια αναζητούμε στο μείζον πρόβλημα τής αποσυμφόρησης τής παραλιακής μας ζώνης από τα αυτοκίνητα”, υπογραμμίζει αρχικά σε απαντητική του επιστολή προς τον Σ. Μπαρλιακό ο Πρόεδρος του Ταμείου.

“ Η διαφωνία μας στο να κατασκευάσουμε το πάρκινγκ οχημάτων στο συγκεκριμένο σημείο, το οποίο θα φιλοξενούσε με βάση την προκαταρκτική μελέτη που έχουμε στην διάθεσή μας επιπλέον των εκατό εξήντα (160) θέσεων στάθμευσης αυτοκινήτων και των οκτώ (8) πούλμαν και σε απόσταση για τους κατόχους τους πολύ  μικρότερη, σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη μέχρι σήμερα πρόταση έχει κατατεθεί, πέραν εκείνης που προβλέπει το Σχέδιο Πόλεως (αλλά στερείται αισθητά σε αριθμό φιλοξενίας αυτοκινήτων), δίνουν σαφή απάντηση στο γιατί επελέγη και τελικώς προτάθηκε η δημιουργία του στον συγκεκριμένο χώρο”, προσθέτει στην απάντησή του ο Ανδρέας Καρακώστας, για να προσθέσει στη συνέχεια τα εξής: 

“Τόσο οι επιφυλάξεις που ακολούθησαν της δημόσιας παρουσίασης τού Σχεδίου από τον ίδιο τον Δήμαρχο Δελφών κι εκείνων που ακολούθησαν, στο πλαίσιο της ηλεκτρονικής διαβούλευσης, όσο και εκείνων που αποτυπώνονται στην Απόφαση των μελών του Τοπικού μας Συμβουλίου, οδηγούν αυτομάτως στην απομάκρυνση οποιασδήποτε σκέψης, πολλώ δε μάλλον προσπάθειας ένταξης, του σημαντικού αυτού έργου υποδομής στο Χρηματοδοτικό Πρόγραμμα Τρίτση και, συνακόλουθα στην αναζήτηση εναλλακτικής πρότασης που παρότι υπήρξε στο πλαίσιο της ηλεκτρονικής διαβούλευσης εκ μέρους συμπολιτών μας, δεν προέκυψε σύμφωνα με τα πρακτικά, από την συνεδρίαση του Τοπικού μας Συμβουλίου, στην κύρια αρμοδιότητα του οποίου άλλωστε είναι η εξεύρεση του κατάλληλου χώρου και η δημιουργία των κατάλληλων προϋποθέσεων για την κατασκευή του”. 

“Σε ό,τι αφορά στην Πλατεία Μάμα και τον επιχειρούμενο εξω-ραϊσμό της, η πρόταση τής Μελετήτριας μάς βρίσκει απολύτως σύμφωνους, γιατί πέραν του ότι εκσυγχρονίζει την συγκεκριμένη πλατεία, σεβόμενη τις ιδιαιτερότητες του ιστορικού χώρου, δίνει επαρκείς απαντήσεις και ταυτόχρονα διέξοδο στους συμπολίτες μας προς την πλευρά του Λιμένα, διευκολύνοντας παράλληλα και την κίνηση των οχημάτων σε περιόδους αιχμής”, επισημαίνεται από πλευράς Α. Καρακώστα, ενώ ο ίδιος τονίζει καταληκτικά:

“Στόχος αδιαπραγμάτευτος όλων μας εξ αρχής ήταν να δι- αχειριστούμε με ευθύνη, συνέπεια και ειλικρίνεια το Φορέα Διαχείρισης τού Λιμένα Γαλαξειδίου και των χώρων ευθύνης του, αντιλαμβανόμενοι τις συνέπειες που οι ενέργειες ή τα προτάγματά μας θα είχαν στο ίδιο το Γαλαξείδι, στους συ- μπολίτες, αλλά και τους επισκέπτες του. 

Το κάνουμε και θα συνεχίσουμε στο πλαίσιο τής θητείας μας να το κάνουμε, καταθέτοντας ως Λιμενικό Ταμείο συ- γκεκριμένες προτάσεις, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις με ελάχιστα ίδια οικονομικά μέσα, για την υλοποίηση των απαιτούμενων αδειοδοτημένων Μελετών που είναι και ο μόνος ασφαλής δρόμος για τη διεκδίκηση χρηματοδοτικών εργαλείων που θα εξασφαλίσουν την πραγματοποίηση έργων υποδομής, εργαλείων επιβίωσης και, εν τέλει, στοιχείων δι- ασφάλισης ενός υγειούς οικονομικού περιβάλλοντος για το Γαλαξείδι και τους κατοίκους του” 

  

Εν Δελφοίς, Έντυπη Έκδοση, 22 Ιανουαρίου

 fokidanews.gr

ΕΠΟΜΕΝΟ
« Prev Post
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ
Next Post »

Δημοσίευση Σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις 7 ημερών