
Άρθρο του Γ. Φράγκου στην εφημερίδα «Εμπρός»
Κραυγή αγωνίας υψώνουν οι κοινότητες των Ελλήνων στο εξωτερικό, που καταγγέλλουν το υπουργείο Παιδείας ότι «καταβάλλει κάθε προσπάθεια προκειμένου να μην λειτουργήσουν φέτος τα ελληνόφωνα σχολεία σε Ευρώπη και Αφρική».
Ο υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκος Φίλης, που διαδέχθηκε τον
επίσης οπαδό του υλιστικού μαρξισμού Αριστείδη Μπαλτά, κωφεύει στις εκκλήσεις των οργανώσεων της ομογένειας, για τις τραγικές ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό που υπάρχουν στα συγκεκριμένα σχολεία.
Οι εκπρόσωποι των Ελλήνων της διασποράς κάνουν ήδη λόγο για «προμελετημένο έγκλημα, σε βάρος των Ελληνόπουλων που ζουν μακριά από την Πατρίδα τους», καθώς όπως αποκαλύπτουν, με εντολή Μπαλτά ανακλήθηκαν στην χώρα μας οι 997 αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί που δίδασκαν στα Ελληνικά σχολεία της αλλοδαπής.
Η δικαιολογία που πρόβαλε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Δημήτρης Χασάπης, που ανήκει στον κύκλο όσων απεργάζονται τον διαχωρισμό της Εκκλησίας και του Κράτους, λες και πρόκειται για ένα απλό διαζύγιο μεταξύ ανδρόγυνου, ότι «αυτό έγινε για να δοθούν ίσες ευκαιρίες και σε άλλους εκπαιδευτικούς να υπηρετήσουν στο εξωτερικό», είναι τουλάχιστον αστεία.
Στην πραγματικότητα, χαρακτηρίζεται ως «ένα ακόμη βήμα για το κλείσιμο των Ελληνικών σχολείων που λειτουργούν ανά την υφήλιο».
Κι αυτό γιατί στο διάστημα που μεσολάβησε του «διατάγματος» Μπαλτά, δεν καταβλήθηκε καμία προσπάθεια για την αντικατάστασή τους.
Σύμφωνα δε με συλλόγους γονέων και κηδεμόνων από την περιοχή Ρηνανίας – Βεστφαλίας στην κοιλάδα του Ρήνου στην Γερμανία, ο Χασάπης τους ξεκαθάρισε σε συνομιλία που είχαν μαζί του, «να ετοιμάζονται για λουκέτο στα σχολεία».
Έτοιμοι να ανέβουν στην Αθήνα δηλώνουν οι Αιγυπτιώτες και μέλη των Ελληνικών κοινοτήτων σε Αλεξάνδρεια, Κάιρο και Πορτ-Σάιντ.
Οι διαθέσιμοι δάσκαλοι και καθηγητές δεν καλύπτουν ούτε το 40% των θέσεων που προβλέπονται από το οργανόγραμμα.
Η ίδια κατάσταση επικρατεί σχεδόν σε όλα τα 65 αμιγώς Ελληνικά σχολεία, που λειτουργούν συνολικά στην γηραιά και στην μαύρη ήπειρο.
Για παράδειγμα, στο Παρίσι οι 500 Έλληνες μαθητές βρίσκουν συνεχώς άδειες αίθουσες, αφού δεν υπάρχουν διευθυντές και το μισό διδακτικό προσωπικό έχει επιστρέψει στην Αθήνα.
Τα μέλη της εκεί Ελληνικής κοινότητας απηύθυναν σήμα κινδύνου, ζητώντας να μην αποσπαστούν οι τελευταίοι 12 εκπαιδευτικοί, οι οποίοι δεν λαμβάνουν κανένα επιμίσθιο (παρότι εργάζονται στο εξωτερικό) και κατορθώνουν να διατηρούν ψηλά την Ελληνική εκπαίδευση στην γαλλική πρωτεύουσα.
Οι γονείς εμφανίζονται, μάλιστα, έτοιμοι να πληρώσουν, από την τσέπη τους, το ενοίκιο για τα κτίρια που θα κάνουν τα μαθήματά τους τα παιδιά τους, προκειμένου να μην επιβαρύνουν στο ελάχιστο το Ελληνικό Κράτος.
Στην Γερμανία, όπου ζουν περίπου 600.000 Έλληνες, μπορεί το κουδούνι της νέας χρονιάς να ήχησε στις 12 Αυ- γούστου, ωστόσο οι μικροί μαθητές, σε ελάχιστες περιπτώσεις, συνάντησαν κάποιον εκπαιδευτικό στις σχολικές αίθουσες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι πολλά σχολεία λειτουργούν χάρις στους Έλληνες ομογενείς, που προσφέρουν σημαντικά ποσά για ενοίκια, θέρμανση και υλικοτεχνική αναβάθμιση των κτιρίων όπου αυτά στεγάζονται.
Πολλά Λύκεια, όπως της Φρανκφούρτης και του Μονάχου, βρίσκονται στα πρόθυρα της έξωσης, καθώς έχουν να πληρώσουν τα μισθώματα εδώ και 6 μήνες, και έχουν αφήσει απλήρωτους τους λογαριασμούς τηλεφώνου και ρεύματος.
Μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι έχουν κλείσει τα Ελληνικά Λύκεια στο Βερολίνο, το Σβάινφουρτ, το Αμβούργο, το Μανχάιμ, το Άουγκσμπουργκ κ.ά.
Θέμα χρόνου είναι να πάψουν να ‘χουν Ελληνική Παιδεία τα 1.300 παιδιά που φοιτούν στα Ελληνικά τμήματα των σχολείων της Νότιας Αφρικής.
Όλοι οι εκπαιδευτικοί διατάχθηκαν να επιστρέψουν στην Ελλάδα, αφήνοντας τα παιδιά αυτά που έχουν γεννηθεί στο σύνολό τους εκεί, χωρίς καμία επαφή με την Πατρίδα τους, την πατρογονική τους γλώσσα και τον πολιτισμό των προγόνων τους.
Η εκπαιδευτική άλωση της Πόλης
Μέχρι το 1922 υπήρχαν στην Κωνσταντινούπολη 158 σχολεία αρρένων με 586 δασκάλους και 19.084 μαθητές και 79 σχολεία θηλέων με 247 δασκάλες και 10.485 μαθήτριες.
Συνολικά την περίοδο προ της Μικρασιατικής Καταστροφής λειτουργούσαν 237 σχολεία, με 883 δασκάλους και 29.568 μαθητές.
Σε λιγότερο από δύο χρόνια, οι μαθητές έγιναν 15.766 και το 1934 τα σχολεία μειώθηκαν σε 38, με 7.667 μαθητές και 252 δασκάλους Ελληνικής και 182 τουρκικής γλώσσας.
Σήμερα, μετά την γενοκτονία των Σεπτεμβριανών του ‘55, έχουν απομείνει τρία σχολεία:
Η Ζάππειος Σχολή που περιλαμβάνει από νηπιαγωγείο μέχρι και Λύκειο, η Ζωσιμαία και η Μεγάλη του Γένους Σχολή, οι οποίες λειτουργούν ως Γυμνάσια και Λύκεια.
Μάλιστα, υπάρχουν και δύο δημοτικά σχολεία που λειτουργούν ακόμη, ένα είναι στην νήσο Πρίγκηπο, όπου φοιτούν 4 μαθητές και το άλλο στην Φλόγκα (συνοικία της Πόλης).
Συνολικά στην Κωνσταντινούπολη, στα παραπάνω Ελληνικά σχολεία φορούν μόνο 50 παιδιά Ελλήνων.
Τα υπόλοιπα 200 είναι παιδιά αραβόφωνων ελληνορθόδοξων Σύριων.
Το πρόβλημα είναι ότι, σύμφωνα με πληροφορίες, πολλοί από τους 16 Έλληνες εκπαιδευτικούς, γιατί οι υπόλοιποι 54 είναι τούρκοι στα συγκεκριμένα σχολεία, έχουν επιστρέψει στην χώρα μας.
Την ίδια ώρα, θεσμοθετήθηκε η επιλογή αποκλειστικά και μόνο σχολικών συμβούλων που θα προέρχονται από την μουσουλμανική μειονότητα της Δυτικής Θράκης στα σχολεία της συγκεκριμένης θρησκευτικής μειονότητας, όπου ως μόνη γλώσσα θα διδάσκεται η τουρκική.
Όπως αναφέρεται στο πρόγραμμα που κυκλοφορούν τοπικά στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ στην Ξάνθη και την Ροδόπη «αποτρέψαμε την υπηρεσία εκπαιδευτικών που δεν προέρχονται από την μειονότητα (σ.σ. των χριστιανών) στο πρόγραμμα μαθημάτων στην μητρική γλώσσα των μειονοτικών σχολείων.
Κάτι βέβαια, που δεν είναι αλήθεια, αφού ποτέ δεν επιτράπηκε (γιατί άραγε;) σε χριστιανούς εκπαιδευτικούς να φοιτήσουν στην Ειδική Παιδαγωγική Ακαδημία Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα στην κατεύθυνση Δασκάλων Μειονοτικού Προγράμματος του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου.
Προφανώς, για να μην μαθαίνουν οι χριστιανοί δάσκαλοι και καθηγητές τα όσα δηλητηριώδη διδάσκουν κατά του Ελληνισμού οι μειονοτικοί συνάδελφοί τους και κυρίως πώς προσπαθούν να σύρουν πίσω από το άρμα της Άγκυρας τους Πομάκους και τους Ρομά, που αποτελούν την πλειοψη- φία μέσα στην μειονότητα.
Αλλά για το Συριζαίο κράτος των Αθηνών και δη για τον αρνητή της Ορθοδοξίας Νίκο Φίλη, όπως και την τουρκολά- γνα ΑθαναΟΑ Αναγνωστοπούλου, αναπληρωτή υπουργό «ανθελληνικής εκπαίδευσης», πέρα βρέχει…
Ο σύντροφος Κεμάλ (Ατατούρκ) να είναι καλά!
Να τονίσουμε ότι για το θέμα κατέθεσε επίκαιρη ερώτηση ο συναγωνιστής Ηλίας Παναγιώταρος όπου ζητά από τους αρμόδιους υπουργούς τα εξής :
-
Σε ποιες ενέργειες θα προβούν ώστε να ξεκινήσει άμεσα η απόσπαση εκπαιδευτικών στο εξωτερικό προκειμένου να καλυφθούν τα κενά και να λειτουργήσουν τα σχολεία;
-
Ποια μέτρα προτίθενται να λάβουν ώστε να στηριχθεί ο θεσμός των ελληνόφωνων σχολείων και να ενδυναμωθεί ο δεσμός των ομογενών με την πατρίδα;
-
Η απαγόρευση της παράτασης παραμονής των εκπαιδευτικών στο εξωτερικό πέραν της πενταετίας έγινε για να δοθούν ίσες ευκαιρίες σε όλους τους εκπαιδευτικούς να υπηρετήσουν στο εξωτερικό. Ποια είναι η εναλλακτική λύση σε περίπτωση που δεν υπάρξουν ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί;


Δημοσίευση Σχολίου