Αντισυνταγματική
έκρινε η Ολομέλεια του ΣτΕ με την υπ΄ αριθμ. 3174/2014 απόφασή της την
παράταση του χρόνου παραγραφής φορολογικών αξιώσεων του Δημοσίου, που
θεσπίσθηκε με το νόμο 2676/1999.
Συγκεκριμένα, οι Σύμβουλοι Επικρατείας επισημαίνουν στην εν λόγω απόφασή τους, ότι είναι αντισυνταγματική
η διάταξη του άρθρου 85 του N. 2676/1999 με την οποία παρατάθηκε ο
χρόνος παραγραφής φορολογικών αξιώσεων του Δημοσίου οι οποίες,
κατά τη δημοσίευση του επίμαχου νόμου την 5.1.1999, είχαν ήδη, από
31.12.1998, υποπέσει στη δεκαετή παραγραφή του άρθρου 102 του
νομοθετικού διατάγματος 118/1973.
Παράλληλα, η Ολομέλεια του ΣτΕ, έκρινε ότι η επίμαχη διάταξη του άρθρου 85 του νόμου 2676/1999 είναι ανίσχυρη, ως αντικείμενη στο άρθρο 78 του Συντάγματος, καθώς επί λέξει “η πρόβλεψη στο νόμο ότι με την πάροδο ορισμένου χρονικού διαστήματος παραγράφεται η αξίωση του Δημοσίου για τη βεβαίωση και επιβολή συγκεκριμένου φόρου, συνιστά, κατά την έννοια της παραγράφου 1 του άρθρου 78 του Συντάγματος, ουσιαστικό στοιχείο της οικείας φορολογικής ενοχής. Ο συνταγματικός νομοθέτης, θεσπίζοντας για την επιβολή εν γένει των φορολογικών βαρών καθεστώς ιδιαίτερης ασφάλειας δικαίου και προστασίας της εμπιστοσύνης, απαγορεύει την αναδρομική νομοθετική διαμόρφωση του ουσιαστικού περιεχομένου των φορολογικών σχέσεων, εφ’ όσον άγει σε επιβάρυνση της θέσης των φορολογουμένων, η δε ισχύς της οικείας αναδρομικής διατάξεως εκτείνεται πέραν του οικονομικού έτους που προηγείται της δημοσιεύσεώς της”.
http://www.lawnet.gr
Παράλληλα, η Ολομέλεια του ΣτΕ, έκρινε ότι η επίμαχη διάταξη του άρθρου 85 του νόμου 2676/1999 είναι ανίσχυρη, ως αντικείμενη στο άρθρο 78 του Συντάγματος, καθώς επί λέξει “η πρόβλεψη στο νόμο ότι με την πάροδο ορισμένου χρονικού διαστήματος παραγράφεται η αξίωση του Δημοσίου για τη βεβαίωση και επιβολή συγκεκριμένου φόρου, συνιστά, κατά την έννοια της παραγράφου 1 του άρθρου 78 του Συντάγματος, ουσιαστικό στοιχείο της οικείας φορολογικής ενοχής. Ο συνταγματικός νομοθέτης, θεσπίζοντας για την επιβολή εν γένει των φορολογικών βαρών καθεστώς ιδιαίτερης ασφάλειας δικαίου και προστασίας της εμπιστοσύνης, απαγορεύει την αναδρομική νομοθετική διαμόρφωση του ουσιαστικού περιεχομένου των φορολογικών σχέσεων, εφ’ όσον άγει σε επιβάρυνση της θέσης των φορολογουμένων, η δε ισχύς της οικείας αναδρομικής διατάξεως εκτείνεται πέραν του οικονομικού έτους που προηγείται της δημοσιεύσεώς της”.
http://www.lawnet.gr
Δημοσίευση Σχολίου