Ασφαλέστερες και πιο "πράσινες" μοτοσικλέτες

            

Αθήνα, 20 Νοεμβρίου 2012

ANAKOΙNΩΣH TΥΠOΥ



Το ΕΚ ενέκρινε σήμερα, Τρίτη, 20 Νοεμβρίου, το νέο ευρωπαϊκό κανονισμό που θα καταστήσει τις μοτοσικλέτες πιο ασφαλείς και λιγότερες ρυπογόνες. Οι νέοι κανόνες θα εφαρμοστούν από το 2016 σε όλα τα μηχανοκίνητα δίκυκλα και τρίκυκλα οχήματα, καθώς επίσης και στις τετράκυκλες μοτοσικλέτες, από μοτοποδήλατα μέχρι μηχανές μεγάλου κυβισμού.

Το ΕΚ ενέκρινε την εφαρμογή αυστηρότερων προδιαγραφών για την ασφάλεια και τις εκπομπές ρύπων των οχημάτων αυτών, τα οποία αν και αντιπροσωπεύουν σήμερα μόλις το 2% των οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους της Ευρώπης, ευθύνονται για το 16% των θανατηφόρων ατυχημάτων.

Ασφαλέστερες μοτοσικλέτες

Βάσει του νέου κανονισμού, όλες οι "μεγαλύτερες" μοτοσικλέτες (άνω των 125 cc) θα πρέπει να διαθέτουν το σύστημα φρεναρίσματος ABS, ενώ οι " μικρότερες" (κάτω των 125 cc) θα πρέπει να διαθέτουν είτε το σύστημα ABS είτε το σύστημα CBS (σύστημα συνδυασμένης πέδησης).

Μέχρι το τέλος του 2019, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να παρουσιάσει μια ανάλυση κόστους-αποτελεσματικότητας, με συστάσεις για το αν χρειάζεται να καταστεί υποχρεωτικό το σύστημα ABS για όλες τις μοτοσικλέτες, ανεξαρτήτως κυβισμού.

Οι ευρωβουλευτές χαιρέτισαν επίσης τα μέτρα που αφορούν τη βελτίωση της ορατότητας των μοτοσικλετών και των αναβατών, με την εισαγωγή της αυτόματης έναρξης λειτουργίας του φωτισμού όταν ο κινητήρας τίθεται σε λειτουργία.


Πιο "πράσινες" μοτοσικλέτες

Όλα τα οχήματα της κατηγορίας L εκπέμπουν δυσανάλογα μεγάλες ποσότητες ρύπων. Για το λόγο αυτό οι ευρωβουλευτές ψήφισαν υπέρ της εφαρμογής των προδιαγραφών για τις εκπομπές ρύπων Euro 4 στις μοτοσικλέτες από το 2016, στα μοτοποδήλατα από το 2017 και των προδιαγραφών Euro 5 σε όλα τα δίκυκλα ή τρίκυκλα οχήματα από το 2020.

Οι ευρωβουλευτές υποστήριξαν επίσης τη σταδιακή εισαγωγή προηγμένων συστημάτων OBD (διαγνωστικά συστήματα οχήματος) προκειμένου να υπάρχει αποτελεσματικότερη αναφορά βλαβών στα συστήματα λειτουργικής ασφάλειας, καλύτερος έλεγχος των εκπομπών, αλλά και διευκόλυνση της αποτελεσματικής και αποδοτικής επισκευής των οχημάτων.




Ο νέος κανονισμός, που εγκρίθηκε με 643 ψήφους υπέρ, 16 κατά και 18 αποχές, μένει τώρα να εγκριθεί και επισήμως από τα κράτη μέλη. Ο κανονισμός θα αφορά μόνο τα  καινούρια μηχανοκίνητα δίκυκλα και τρίκυκλα οχήματα, καθώς επίσης και τις τετράκυκλες μοτοσικλέτες που θα ξεκινήσουν να πωλούνται από το 2016 και έπειτα.

Διαδικασία: Συναπόφαση, συμφωνία σε πρώτη ανάγνωση



Oι ανακοινώσεις τύπου είναι διαθέσιμες στην ιστοθέση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου εδώ.

 Το κείμενο που εγκρίθηκε θα είναι σύντομα διαθέσιμο εδώ (κάντε κλικ στις 20.11.2012):

Παρακολουθήστε τη συζήτηση μαγνητοσκοπημένη (κάντε κλικ στις 19.11.2012):

Παρακολουθήστε τη συνέντευξη τύπου :

Ιστοσελίδα του εισηγητή Wim van de Camp (ΕΛΚ, Ολλανδία):

Νομοθετικό Παρατηρητήριο:



Για περισσότερες πληροφορίες:

ΕΛΕΦΤΕΡΙΕ Κριστίνα - Αντιγόνη     (+32) 2 28 32798    (Βρυξέλλες)
Υπηρεσία Τύπου                                (+33) 3 881 74651  (Στρασβούργο)
                                                           (+32) 49898 3283   (κινητό)
             kristina.eleftherie@europarl.europa.eu

VILKAS Gediminas                            (+32) 2 28 46396    (Βρυξέλλες)
Υπηρεσία Τύπου                                (+33) 3 881 64504  (Στρασβούργο)
                                                           (+32) 49898 3330   (κινητό)

ΤΣΟΥΤΣΟΠΛΙΔΗΣ Κωνσταντίνος      (+30) 210 32 78 911 (Αθήνα)
Εκπρόσωπος Τύπου Γραφείου          (+30) 6973 699 886  (κινητό)
Ενημέρωσης του ΕΚ στην Ελλάδα     (+33) 3 881 73822    (Στρασβούργο)

Δείτε εδώ την διαδικτυακή Τηλεόραση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου :
Επισκεφθείτε την ανανεωμένη ιστοσελίδα του Γραφείου μας:  http://www.europarl.gr/
Με την Συνθήκη της Λισαβόνας, σε ισχύ από τη 1η Δεκεμβρίου 2009, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο απέκτησε νέες σημαντικές νομοθετικές εξουσίες.  Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο συναποφασίζει πλέον με το Συμβούλιο των Υπουργών στο σύνολο, σχεδόν, της νομοθεσίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, συμπεριλαμβανομένων των πολιτικών στους τομείς της γεωργίας, της μετανάστευσης, της ενέργειας καθώς και στην κατάρτιση του προϋπολογισμού της Ε.Ε..  Ως το μόνο θεσμικό όργανο το οποίο εκλέγεται απευθείας από τους πολίτες της Ένωσης, το Ε.Κ. διασφαλίζει ότι η Ε.Ε. λογοδοτεί στους πολίτες της, με την ενίσχυση της συμμετοχής των Ευρωβουλευτών σε σημαντικές αποφάσεις όπως η κάλυψη αξιωμάτων σε κορυφαίες θέσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

ΕΠΟΜΕΝΟ
« Prev Post
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ
Next Post »

Δημοσίευση Σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις 7 ημερών