Σε συνέχεια ερώτησης του ΔΣ Alexandros Kyriakidis στο Συμβούλιο Λογοδοσίας της 22ας Ιουνίου αναφορικά με την πορεία της υλοποίησης του απολύτως αναγκαίου δημοτικού χώρου στάθμευσης στους Δελφούς, έχω να παρατήρησω τα παρακάτω:
1) Η Δημοτική Αρχή ενοικίασε από τα ΕΤΑΔ - Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα Δημοσίου, έναντι ποσού 1.500 ευρώ μηνιαίως, χώρο 21 στρεμμάτων στην δυτική είσοδο των Δελφών και νοτίως του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών. Πριν λίγες ημέρες και σύμφωνα με δελτίο τύπου που εξέδωσε, ανέθεσε σε μελετητικό γραφείο έναντι ποσού 37.000 ευρώ την σύνταξη των απαραίτητων μελετών.
2) Η συγκεκριμένη περιοχή βρίσκεται εντός ζώνης απόλυτου προστασίας, ζώνη Α', στην οποία και με βάση τα ΦΕΚ του 2000 και 2012 απαγορεύεται κάθε είδους δραστηριότητα.
3) Η μοναδική έκταση που εξαιρέθηκε και με βάση το εγκεκριμένο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο - ΓΠΣ της Πόλης των Δελφών είναι η έκταση των 11 στρεμμάτων στην δυτική είσοδο της πόλης σε δημοτικό οικόπεδο που αγοράστηκε για αυτόν το σκοπό το έτος 2000
και αδειοδοτήθηκε το έτος 2018, ενώ η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας ενέκρινε εκταμίευση ποσού 3,5 εκατομμυρίων ευρώ για την δημιουργία του parking.
4) Για λόγους δικούς της, η δημοτική αρχή Ταγκαλή εγκατέλειψε την δημιουργία του parking στον αδειοδοτημένο και με χρηματοδότηση δημοτικό χώρο και επέλεξε να προχωρήσει διαφορετικά.
Μετά τα παραπάνω είναι απορίας άξιο πως θα δημιουργηθεί χώρος parking σε περιοχή που με βάση την κείμενη νομοθεσία εξαιρείται κάθε είδους δραστηριότητα;
Πώς ξοδεύονται επίσης εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ των δημοτών (ίδιοι πόροι) ενώ όλα είναι στον "αέρα";
Η δημιουργία χώρου στάθμευσης συνδέεται (με βάση τα σχετικά ΦΕΚ) με το άκρως σημαντικό θέμα της παράκαμψης των Δελφών και της ενοποίησης του Αρχαιολογικού χώρου, ενός θέματος που έθιξε ο ίδιος ο πρωθυπουργός Κ.Μητσοτάκης κατά την επίσκεψή του στην Άμφισσα τον Νοέμβριο του 2022 σε σύσκεψη θεσμικών παραγόντων στην αίθουσα δημοτικού συμβουλίου.
Μάλιστα Νοέμβριο και Δεκέμβριο του 2024 η εθνική οδός Δελφών- Αράχωβας είχε κλείσει λόγω των γνωστών κατολισθήσεων.
Από τότε μέχρι και σήμερα ανέλαβε κάποια πρωτοβουλία ο Δήμαρχος Δελφών προκειμένου να προχωρήσουν οι διαδικασίες και με βάση την υπόσχεση του πρωθυπουργού;






Δημοσίευση Σχολίου