Η απάντηση του Αντιπεριφερειάρχη Φωκίδας κου Δελμούζου σε ερώτηση του περιφερειακού συμβούλου κου Παρασκευά (http://karteria1.blogspot.com/2021/02/blog-post_181.html) ήταν άκρως αποκαλυπτική . Είχε διάρκεια μόνο 5 λεπτών της ώρας και μπορεί κάποιος να την ακούσει στο youtube https://www.youtube.com/watch?v=kHtc6KHV5kk από το χρονικό σημείο 3:55 έως το σημείο 4:00. Αξίζει πλήρους απομαγνητοφώνησης και αναλυτικού σχολιασμού φράση προς φράση , αρχικά όμως επιβάλεται χάριν της ευκαιρίας για να ανοίξει ο δημόσιος διάλογος να γίνει μία συνοπτική αναφορά στις πιο κραυγαλέες αλήθειες και καυτές απορίες που προέκυψαν.
Πρώτα απ’ όλα αξίζει αναφορά στο ότι και οι δύο της αντιπαράθεσης συμφωνούν για το ότι ο κόμβος Τριταίας που φτιάχνεται σήμερα με χρήματα των Ελλήνων πολιτών, φτιάχνεται για να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα της ιδιωτικής μεταλλευτικής εταιρίας ΔΕΛΦΟΙ-ΔΙΣΤΟΜΟ του ΟΜΙΛΟΥ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΥ.
Ο κος Παρασκευάς το αναφέρει ευθέως ως κατηγορία εις βάρος της περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας στην ερώτηση που κατέθεσε .
Ο κος Δελμούζος , στην αρχή της απάντησης και αφού διευκρινίζει στον κο Παρασκευά ότι πριν γίνει αντιπεριφερειάρχης ο ίδιος εργαζόταν για την μεταλλευτική εταιρία IMERYS (πρώην S&B), και όχι την ΔΕΛΦΟΙ ΔΙΣΤΟΜΟ, λέει:
«Ο κόμβος λοιπόν της αντίπαλης εταιρίας από αυτή που ήμουνα εγώ, δηλαδή της ΔΕΛΦΟΙ-ΔΙΣΤΟΜΟ …».
Πιο κάτω ο κος Δελμούζος συνεχίζει αναφερόμενος στην μελέτη του κόμβου:
«Ήταν μια ολοκληρωμένη μελέτη της ΔΕΛΦΟΙ-ΔΙΣΤΟΜΟ».
Στην συνέχεια ο κος Δελμούζος επιχειρεί να εμπλέξει και δημόσιο συμφέρον στην σκοπιμότητα της κατασκευής του κόμβου της Τριταίας αναφερόμενος σε επιστολές που του έστειλαν πολίτες που ζητούσαν τον κόμβο αυτό γιατί κινδύνευε η ζωή τους όταν έρχονταν από την Ναύπακτο και ήθελαν να στρίψουν προς Τριταία (!!!!) , εξού και η ονομασία «κόμβος Τριταίας». Εδώ ανοίγει το θέμα πολύπλευρα.
Ανοίγουμε παρένθεση επισήμανσης για να γίνουν καλύτερα κατανοητά όσα ακολουθούν σε όσους δεν έχουν ασχοληθεί σε βάθος μέχρι σήμερα.
👉Για κάθε απόφαση να κατασκευαστεί κόμβος σε Εθνική Οδό, απαιτείται μελέτη κυκλοφοριακού φορτίου που να προκύπτει πόσοι περνάνε κάθε μέρα από αυτό το σημείο και αναλυτική καταγραφή ποιες δημόσιες ανάγκες θα εξυπηρετήσει ένα έργο κατασκευής κόμβου. Για να εγκριθεί κάθε δημόσιο έργο πρέπει να υπάρχει μία μελέτη σκοπιμότητας, που να αποδεικνύει ότι το δημόσιο συμφέρον θα εξυπηρετηθεί τόσο ώστε να αξίζει να δοθούν τόσα χρήματα από την τσέπη των πολιτών. Είναι νόμοι και κανόνες που υπάρχουν για να προστατεύουν το δημόσιο συμφέρον από την διαπλοκή και την διαφθορά . Αυτή ακριβώς που έχει ρημάξει την Ελλάδα και τις ζωές όλων των Ελλήνων. Κλείνει η παρένθεση.
Αυτό που εκθέτει ευθέως τον κο Δελμούζο είναι ότι η Τριταία είναι ένα ακόμη ερημωμένο χωριό της Φωκίδας. Δεν κατοικείται ούτε κατά διάνοια από πληθυσμό που να δικαιολογεί κυκλοφοριακό φορτίο σε αυτό το σημείο. Κατοικείται μόνιμα από ελάχιστους συνταξιούχους, λιγότερους και από δέκα άτομα, και δεν εξυπηρετεί καμία δραστηριότητα που να δικαιολογεί κυκλοφοριακό φορτίο. Το γεγονός αυτό αποδεικνύεται πανεύκολα με πάνω από έναν τρόπους και είναι γνωστό σε όλους τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής εκτός από αυτούς που είναι παντελώς αδιάφοροι για τα κοινά άρα και επικίνδυνα ακατάλληλοι για σχετικές ευθύνες. Είναι προφανές λοιπόν πως ή η μελέτη της ΔΕΛΦΟΙ-ΔΙΣΤΟΜΟ για να της κατασκευάσει η Περιφέρεια Στερεάς τον κόμβο, «ωρίμασε» για χάρη της , χωρίς τις απαραίτητες μελέτες, ή με πλαστά ή/και παραποιημένα στοιχεία ικανά να εξαπατήσουν κάποιον από μακριά. Από κοντά όμως όλοι γνωρίζουν την αλήθεια.
Η απορία στην οποία κάθε πιθανή απάντηση εκθέτει τον κο Δελμούζο είναι:
Δεν ήξερε ο κος Δελμούζος ότι η Τριταία είναι ερημωμένη και δεν δικαιολογεί σε καμία περίπτωση έργο οδικού κόμβου προϋπολογισμού 865.000€ ενώ η περιοχή έχει ανάγκη έργων πραγματικής ζωτικής σημασίας αλλά «δεν υπάρχουν λεφτά»;
Ή ήξερε πολύ καλά την πλάνη στην οποία βασίστηκε η εκταμίευση δημοσίου χρήματος για τα συμφέροντα της εταιρίας ΔΕΛΦΟΙ-ΔΙΣΤΟΜΟ, και συναίνεσε , καθιστώντας εαυτόν δυνητικά συνένοχο;
Μία προσπάθεια απάντησης από τον κο Δελμούζο θα μπορούσε να περιλαμβάνει ότι και η εξυπηρέτηση της λειτουργίας της ΔΕΛΦΟΙ –ΔΙΣΤΟΜΟ μπορεί να αφορά δημόσιο συμφέρον. Και μια τέτοια προσπάθεια όμως θα τον εξέθετε ανεπανόρθωτα για περισσότερους λόγους :
Α)Και σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να υπάρχει αναλυτική αναφορά στις μελέτες του κόμβου που να πείθει για το πώς η εξυπηρέτηση μιας ιδιωτικής εταιρίας θα εξυπηρετήσει το δημόσιο συμφέρον. Αλίμονο εάν ο καθένας μπορούσε να δικαιολογήσει οποιοδήποτε έργο 865.000 € απλά ισχυριζόμενος ότι θα ωφελήσει το δημόσιο.
Β)Το κυριότερο και πιο αποκαλυπτικό, ο κόμβος αυτός μέχρι σήμερα και για πενήντα χρόνια περίπου που έχει φτιαχτεί η Εθνική οδός, εξυπηρετεί μόνο της είσοδο και έξοδο προς την Τριταία, μόνο προς την βόρεια πλευρά της Εθνικής. Οπότε ούτε κίνδυνος από φορτηγά υπάρχει για τους πέντε δέκα κατοίκους Τριταίας και όποιους έγραψαν τις επιστολές στον κο Δελμούζο. Και αυτό δεν υπάρχει περίπτωση να μην το ήξερε ο κος Δελμούζος επειδή τα τελευταία χρόνια ήταν, όπως ο ίδιος είπε, δικηγόρος της άλλης εταιρίας , της ΙMERYS (πρώην S&B) (;).
Λίγο δυτικότερα στην ίδια Εθνική Οδό, χιλιάδες κάτοικοι της Ιτέας μπαινοβγαίνουν καθημερινά από την Εθνική Οδό στην πόλη τους και άλλοι τόσοι κάτοικοι του Δήμου Δελφών στο λιμάνι τους, χωρίς κόμβο , με πολύ μικρότερη ορατότητα από την διασταύρωση με Τριταία και χωρίς «ώριμες μελέτες».
Με όλα αυτά και πολλά άλλα, η αντιπαράθεση μεταξύ κου Δελμούζου και κου Παρασκευά για το ποιος είναι «άνθρωπος των μεταλλείων», αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Το πώς και το γιατί όπως και αναλυτική αναφορά σε όσα είπε ο κος Δελμούζος, απαιτούν περισσότερο χρόνο και χώρο οπότε θα πρέπει να επανέλθουμε.
2η/2021 Τακτική Συνεδρίαση Περιφερειακού Συμβουλίου Στερεάς Ελλάδας
Editorial
https://karteria1.blogspot.com/
Δημοσίευση Σχολίου