Για το πάρκινγκ βαρέων οχημάτων ο Δήμαρχος Π.Ταγκαλής θα ζητήσει σήμερα Ματαίωση της εργολαβίας


 Για το πάρκινγκ βαρέων οχημάτων ο Δήμαρχος Π.Ταγκαλής θα ζητήσει σήμερα Ματαίωση της εργολαβίας
-Το έργο αν δεν επανασχεδιαστεί δεν μπορεί να αδειοδοτηθεί, όπως επισημαίνει στην ΩτΦ.
-Έχει ήδη ζητήσει ραντεβού από τον Περιφερειάρχη κ. Φ.Σπανό για όλα τα έργα του δήμου που χρηματοδοτεί η περιφέρεια.
Τη ματαίωση της ενεργής εργολαβίας για την κατασκευή του πάρκινγκ βαρέων οχημάτων θα ζητήσει σήμερα από το Δημοτικό Συμβούλιο ο Δήμαρχος κ. Παναγιώτης Ταγκαλής, όπως μας ενημέρωσε.
«Δεν μπορεί να εκτελεστεί ως έχει»
Η παρούσα εργολαβία δεν μπορεί να συνεχιστεί, άσχετα με την εξέλιξη που θα έχει το έργο και αν θα μπορέσει ο δήμος να το εκτελέσει, τόνισε ο Δήμαρχος, υποστηρίζοντας ότι δεν γίνεται η μελέτη αυτή να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις της νέας νομοθεσίας. «Το πάρκινγκ δεν έχει πρόσβαση ούτε από εθνική που χρειάζεται κόμβο, ούτε από την πίσω πλευρά, που έχει τάφρο. Για να κατασκευαστεί το έργο στη συγκεκριμένη θέση θέλει νέα μελέτη, που να προβλέπει πρόσβαση, για να μπορεί να πάρει άδεια», τονίζει ο Δήμαρχος.
Στην ερώτησή μας πώς να δεν δώσει τη διαχείριση σε ιδιώτη δεν χρειάζεται να γίνουν όλα αυτά, απαντά ότι ο δήμος δε μπορεί να διαχειριστεί μια δομή που δεν είναι νόμιμη.
Ο κ. Ταγκαλής εξηγεί ότι ήδη έχει ζητήσει ραντεβού με τον περιφερειάρχη κ.Φάνη Σπανό, καθώς το έργο χρηματοδοτείται από την Περιφέρεια. «Πρέπει να συζητήσουμε αν υπάρχουν τα ποσά για όλες τις επιπλέον εργασίες που απαιτούνται, ώστε να εναρμονιστεί με τη νομοθεσία και να μπορεί να αδειοθετηθεί, αλλά και αν μπορεί να περιμένει η πίστωση μέχρι να εκπονηθεί νέα μελέτη», τόνισε και συμπλήρωσε ότι με τον κ. Σπανό θα συζητήσουν για όλα τα έργα. «Σε κάθε περίπτωση δε γίνεται η συγκεκριμένη εργολαβία να συνεχιστεί», τόνισε.
Κίνδυνος τα φορτηγά μέσα στην Άμφισσα
Τα άναρχα παρκαρισμένα φορτηγά μέσα στην πόλη δημιουργούν τεράστια προβλήματα και γίνονται σχεδόν σε καθημερινή βάση αιτία για μικροατυχήματα. Οι δήμος Δελφών ετοιμάζει μια κυκλοφοριακή μελέτη για το σύνολο της πόλης. Πως θα μπορέσει να εφαρμοστεί με επιτυχία, αν δεν καταφέρουν να διαχειριστούν τα φορτηγά; Σταθμευμένα, σε δρόμους, γωνίες, ακόμη και στροφές, στερούν την ορατότητα από διερχόμενους οδηγούς, αυξάνοντας σημαντικά τον κίνδυνο.
Ειδικά στον περιφερειακό από  το ύψος του κόμβου έως και την Αστυνομία καθημερινά είναι φορτηγά και λεωφορεία, τα οποία έχουν σταθεί αφορμή κατ’ επανάληψη για ατυχήματα, μικρότερα ή και πιο σοβαρά κάποιες φορές.
Πως θα εφαρμοστεί λοιπόν κυκλοφοριακή μελέτη με το συγκεκριμένο πρόβλημα άλυτο; Ακόμη και στο σενάριο που δεν θέλουν να το κατασκευάσουν στο οικόπεδο της IMERYS, ας το κάνουν στο οικόπεδο του δήμου επί του περιφερειακού το οποίο είχε αγοραστεί για να γίνει ειδικό σχολείο.
Δε χρειάζεται να μετακινηθούν οι Ρομά
Εφόσον λοιπόν το έργο δε θα γίνει, δε χρειάζεται να μετακινηθεί και η κοινότητα των Ρομά, από τον παράνομο καταυλισμό της εθνικής. Εξάλλου, όπως και οι ίδιο δήλωσαν, μέλη της νέας Δημοτικής Αρχής τους είχαν υποσχεθεί ότι δεν τους ενοχλήσει κανείς!
Η Υπουργική Απόφαση
Ας δούμε όμως τι προβλέπει η Υπουργική Απόφαση 44662/454/2019 (ΦΕΚ 2192/Β` 7.6.2019), που καθιστούν αδύνατη την εναρμόνιση του έργου.
Άρθρο 5
Κυκλοφοριακή σύνδεση - χώρος αναμονής
1. Για σταθμούς εκτός εγκεκριμένου σχεδίου πόλεως, η κυκλοφοριακή σύνδεση με Εθνικές ή Επαρχιακές οδούς κατασκευάζεται σύμφωνα με τους όρους και  προϋποθέσεις του β.δ. 465/1970 (Α' 150) όπως ισχύει.
Επιπρόσθετα είναι αποδεκτή η εφαρμογή, κατά περίπτωση, της παρ. 6, του άρθρου 5, του ν. 3897/2010 (Α' 208).
2. Για σταθμούς εντός εγκεκριμένου σχεδίου πόλεως ή εντός ορίων οικισμών προ-υφισταμένων του έτους 1923 ή οριοθετημένων, η κυκλοφοριακή σύνδεση διαμορφώνεται:
α. είτε με την κατασκευή ενιαίας εισόδου-εξόδου οχημάτων, ελάχιστου πλάτους 8 m,
β. είτε με την κατασκευή χωριστής εισόδου και εξόδου οχημάτων, ελάχιστου πλάτους 6 m η κάθε μία.
3. Η είσοδος και η έξοδος του σταθμού φέρει κατάλληλη οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση, ώστε να εξασφαλίζεται η ασφαλής διέλευση των πεζών, και η οδική ασφάλεια κατά την είσοδο και έξοδο των οχημάτων προς και από τον σταθμό. Σε περιοχές στις οποίες δεν προβλέπεται πεζοδρόμιο, τούτο κατασκευάζεται με ελάχιστο
πλάτος 2 m είτε εξωτερικά του ορίου του γηπέδου, αν υφίσταται ικανό για την κυκλοφορία πλάτος της οδού, αλλιώς το πεζοδρόμιο κατασκευάζεται εσωτερικά του
ορίου, σε βάρος του γηπέδου. Κατά τη διαμόρφωση των πεζοδρομίων και των νησίδων πρέπει απαραίτητα να προβλέπεται η δημιουργία κεκλιμένου επιπέδου τύπου
σκάφης, κλίσης 5% μεταξύ πεζοδρομίων ή νησίδων και οδοστρώματος για τη διακίνηση εμποδιζόμενων ατόμων, καθώς και ειδικοί διάδρομοι "οδηγοί τυφλών", που θα συνεχίζονται σε όλους τους χώρους του Σταθμού που κυκλοφορεί κοινό, για την εξυπηρέτηση των ατόμων με προβλήματα στην όραση.
4. Για όλους τους σταθμούς απαιτείται επαρκής ηλεκτροφωτισμός της εισόδου-εξόδου των οχημάτων, για τις εκτός σχεδίου συνδέσεις σύμφωνα με τα ισχύοντα
στο π.δ. 118/2006 (Α' 119), ώστε να γίνονται εύκολα αντιληπτοί οι διερχόμενοι πεζοί και γενικά να παρέχεται επαρκής οδική ασφάλεια κατά την είσοδο και έξοδο
των οχημάτων προς και από τον σταθμό. Ο ηλεκτροφωτισμός της εισόδου-εξόδου του σταθμού πρέπει να επιτυγχάνεται με κατάλληλη διάταξη των φωτιστικών
ιστών και των φωτιστικών σωμάτων, ώστε να μην προκαλείται θάμβωση των οδηγών των οχημάτων που διέρχονται στην οδό και γενικά να μην προκαλείται ενόχληση
ούτε στην κυκλοφορία των οχημάτων στις παρακείμενες του σταθμού δημόσιες οδούς, ούτε στις παρακείμενες ιδιοκτησίες.
5. Οι κυκλοφοριακές συνδέσεις του σταθμού με τις δημόσιες οδούς κυκλοφορίας οχημάτων και ο χώρος αναμονής δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας μεταξύ των διαφόρων θέσεων στάθμευσης του σταθμού, ούτε για τον ελιγμό των οχημάτων. Η ρύθμιση κυκλοφορίας και οι ελιγμοί πραγματοποιούνται αποκλειστικά στις λωρίδες κυκλοφορίας και στις θέσεις στάθμευσης. Απαγορεύεται η οπισθοπορεία ως κίνηση για την είσοδο ή την έξοδο οχήματος από τον σταθμό.
6. Για σταθμούς μικρού μεγέθους (χωρίς συσκευές ελέγχου με μπάρες) ο χώρος αναμονής πρέπει να επαρκεί για την αναμονή δύο (2) τουλάχιστον οχημάτων σε
σειρά ή παράλληλα και αποτελείται από μια (1) θέση διαστάσεων 3 x 12 m και μια (1) θέση διαστάσεων 3 x 16 m ή δυο (2) θέσεις διαστάσεων 3 x 12 m αντίστοιχα.
7. Για τους σταθμούς μέσου και μεγάλου μεγέθους προβλέπεται για ελεύθερη πρόσβαση (χωρίς συσκευές ελέγχου με μπάρες) κατ' ελάχιστο μια (1) θέση αναμονής
διαστάσεων 3 x 16 m και μια (1) θέση αναμονής διαστάσεων 3 χ 21 m σε παράλληλη διάταξη, ή δυο (2) τουλάχιστον θέσεις αναμονής διαστάσεων 3x16 m σε σειρά,
ανά 40 θέσεις στάθμευσης.
8. Αν η είσοδος στο σταθμό ελέγχεται από συσκευές με μπάρες ο χώρος αναμονής υπολογίζεται με τον ίδιο ακριβώς τρόπο, αλλά ανά τριάντα (30) θέσεις στάθμευσης. Οι μπάρες εισόδου πρέπει να τοποθετούνται ακριβώς μετά το χώρο αναμονής και σε καμία περίπτωση επί της εισόδου.
Άρθρο 8
Κτίριο - χωροταξία σταθμού
1. Η συνολική γενική διάταξη του σταθμού (κτίρια, προσπελάσεις πεζών, θέσεις στάθμευσης, λωρίδες κυκλοφορίας, εγκαταστάσεις κ.λπ.), διαμορφώνεται με κύρια κριτήρια:
α. την εκπλήρωση των βασικών λειτουργιών του σταθμού με ορθολογικό τρόπο,
β. την ανάγκη τυχόν μελλοντικών επεκτάσεων είτε σε κτίρια είτε σε θέσεις στάθμευσης, και
γ. τη δυνατότητα εναρμόνισης νέων τεχνολογιών.
2. Εντός του σταθμού προβλέπεται γραφείο επιφάνειας τουλάχιστον 10 m2, αποθήκη τουλάχιστον 20 m2, χώροι υγιεινής και εγκαταστάσεις για την πρόσβαση ΑμεΑ σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.
3. Το ελεύθερο ύψος διέλευσης των οχημάτων κάτω από δοκούς, στέγαστρα, τυχόν πύλες εισόδου-εξόδου, δικτυώματα ανάρτησης πινακίδων και γενικά κάτω από κάθε καθ' ύψος εμπόδιο πρέπει να είναι τουλάχιστον 5 m. Σε κάθε περίπτωση το ύψος πρέπει να επαρκεί για τον τύπο των οχημάτων που εισέρχονται στο σταθμό.
4. Ο σταθμός αποτελεί χωροταξικά μία ενιαία ενότητα με ευδιάκριτα όρια. Τα όρια αυτά διαμορφώνονται με κατάλληλη περίφραξη, κιγκλιδώματα, τοιχία ή τείχους, δενδροφυτεύσεις ή άλλα τεχνητά διαχωριστικά και ευκρινή σημεία εισόδου - εξόδου των οχημάτων προς τις υπόλοιπες εγκαταστάσεις του σταθμού, ώστε να τηρούνται τα προβλεπόμενα όρια θορύβου και μέτρα πυροπροστασίας.
5. Η επιφάνεια του χώρου στάθμευσης, των χώρων εισόδου και εξόδου, των κυκλοφοριακών συνδέσεων, και των χώρων αναμονής και αναστροφής, έχει κατάλληλη επίστρωση και διαθέτει κατάλληλες στρώσεις βάσης και
υπόβασης, ανθεκτικές στα φορτία που ασκούνται από τα κινούμενα οχήματα.
6. Στη βάση κάθε τοίχου, τοιχίου ή περίφραξης που συνορεύει με λωρίδα κυκλοφορίας ή με θέση στάθμευσης παρεμβάλλεται εντός του σταθμού πεζοδρόμιο πλάτους τουλάχιστον 1 m και ύψους μεγαλύτερου ή ίσου των 0,15 m.
Τα πεζοδρόμια επιστρώνονται με κατάλληλα υλικά και διαμορφώνονται με κατάλληλο τρόπο, ώστε αφενός να διασφαλίζεται η αυτόνομη και ασφαλής μετακίνηση όλων των χρηστών προς και από τις εισόδους – εξόδους πεζών του χώρου στάθμευσης και αφετέρου να διευκολύνεται η απορροή των υδάτων.
7. Τα επίπεδα των στεγασμένων χώρων στάθμευσης πρέπει να έχουν ελάχιστη κλίση 1:200 (0,5%) έτσι ώστε να υφίστανται οι ελάχιστες απαιτήσεις αποστράγγισης
αυτών. Οι κλίσεις αυτές πρέπει να οδηγούν σε κατάλληλα κανάλια/φρεάτια απορροής.
8. Οι κλίσεις των διαδρόμων κίνησης και ραμπών πρέπει να πληρούν τα κάτωθι:
α. Ευθύγραμμες ράμπες, κλίση 1:15
β. Κυκλικές ράμπες, κλίση 1:20.
γ. Αλλαγή κλίσεων. Για την αποφυγή επαφής του κάτω μέρους του οχήματος, ή του εμπρόσθιου ή οπίσθιου προβόλου αυτού με την επιφάνεια του οδοστρώματος,
οι αλλαγές κλίσης του οδοστρώματος ανάλογα με τον τύπο του οχήματος, δύνανται να χρήζουν εισαγωγής κλίσης μετάβασης, όπως αποτυπώνεται στο Σχήμα 1.
9. Τα σημεία σύνδεσης του σταθμού με τις οδούς και τα σημεία ελέγχου πρόσβασης πρέπει να πληρούν τα κάτωθι:
α. Η μέγιστη επιτρεπόμενη κλίση του τμήματος μεταξύ κρασπεδικής γραμμής (ορίου του δρόμου) και της ρυμοτομικής γραμμής ή του ορίου του οικοπέδου του
σταθμού έμπροσθεν του διαδρόμου πρόσβασης αυτού, δεν μπορεί να ξεπερνά το 1:40 (2,5%).
β. Στους χώρους  αναμονής οχημάτων η μέγιστη επιτρεπόμενη κλίση
είναι 1:10 (10%) για το απαιτούμενο μήκος διαδρόμου αναμονής.
γ. Στα σημεία ελέγχου οχημάτων η μέγιστη κλίση είναι 1:20 (5% max) για τουλάχιστον 6 m πριν το σημείο ελέγχου.
10. Οι σταθμοί κατά μήκος του κεντρικού Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών εντός της ελληνικής επικράτειας, όπως αυτό ορίζεται από τον κανονισμό 1315/2013 της
ΕΕ, υποχρεούνται να κατατάσσονται σε κατηγορίες σχετικά με την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών καθώς και το επίπεδο παρεχόμενης ασφάλειας. Η κατάταξη γίνεται βάσει των οδηγιών του σχετικού εγχειριδίου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής "Handbook for Labelling" το οποίο είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (https://ec.europa.eu/transport/sites/transport/
files/modes/road/parking/doc/handbook_for_labelling. pdf). Η κατηγορία του σταθμού, τα στοιχεία του και όποια άλλη πληροφορία είναι απαραίτητη, αναρτάται τουλάχιστον σε μια διαδικτυακή βάση αναζήτησης Ευρωπαϊκών επιχειρήσεων σταθμών αυτοκινήτων.
Άρθρο 9
Εγκαταστάσεις Η/Μ - ύδρευση - αποχέτευση
1. Ο σταθμός διαθέτει κατάλληλη εγκατάσταση ηλεκτροφωτισμού. Ο ηλεκτροφωτισμός, ο οποίος προκύπτει από την υλοποίηση της σχετικής μελέτης, εξασφαλίζει ομοιομορφία φωτισμού και προσαρμογή αυτής, από περιοχή σε περιοχή. Το επίπεδο έντασης φωτισμού των χώρων του σταθμού καθώς και των κυκλοφοριακών συνδέσεων, προσδιορίζεται σύμφωνα με το πρότυπο ΕΛΟΤ
ΕΝ12464-2. Τα φωτιστικά σώματα σχεδιάζονται, τοποθετούνται και λειτουργούν με τέτοιο τρόπο, ώστε να μην Σχήμα 1.
Αλλαγή κλίσεων προκαλούν ενόχληση στην κυκλοφορία των οχημάτων των παρακειμένων οδών ή στις γειτνιάζουσες ιδιοκτησίες.
2. Ο σταθμός διαθέτει επαρκές και κατάλληλα διαμορφωμένο δίκτυο σωληνώσεων με το οποίο πραγματοποιείται η υδροδότηση αυτού.
3. Ο σταθμός διαθέτει κατάλληλο δίκτυο απορροής όμβριων υδάτων. Κάθε εξοπλισμός, όπως σχάρες συλλογής υδάτων, που εγκαθίσταται στην επιφάνεια του
χώρου στάθμευσης είναι βαρέως τύπου ώστε να αντέχει στα ασκούμενα από τα οχήματα φορτία.
4. Στο σταθμό υπάρχει κατάλληλο αποχετευτικό σύστημα ικανό για την απορροή των ακαθάρτων στο δημοτικό αποχετευτικό δίκτυο ή σε απολύτως στεγανό βόθρο. Σε αυτό, εκτός των συνήθων λυμάτων των κτιριακών εγκαταστάσεων (χώροι υγιεινής) και εφόσον συνυπάρχουν στο σταθμό πρόσθετες συμπληρωματικές εγκαταστάσεις, όπως πλυντήρια-λιπαντήρια, συνεργεία κ.λπ, υπάρχει πρόβλεψη για τη διάθεση των λυμάτων αυτών, καθώς και εγκαταστάσεων επεξεργασίας των αποβλήτων τους (βορβοροσυλλέκτες, ελαιολασποσυλλέκτες κ.λπ.) σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία διάθεσης των αποβλήτων, τις Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις, ή τους Περιβαλλοντικούς Όρους.
5. Υπόγειοι χώροι στάθμευσης και γενικότερα χώροι στάθμευσης, οι οποίοι δεν εξαερίζονται με φυσικό τρόπο φέρουν σύστημα ελέγχου της συγκέντρωσης μονοξείδιου του άνθρακα στον αέρα, σύμφωνα με την Απόφαση με αρ. πρωτ. οικ. 40589/2138/25-6-2004 (Β' 1102), και έχουν κατάλληλο σύστημα εξαερισμού του χώρου που επιτρέπει ανανέωση του αέρα πραγματοποιώντας τουλάχιστον τέσσερις (4) εναλλαγές ανά ώρα.
6. Λαμβάνεται ειδική μέριμνα για την έγκαιρη προειδοποίηση και άμεση  αντιμετώπιση τυχόν διαρροής υγραερίου (LPG) ή πεπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) από σταθμευμένα οχήματα στο σταθμό, ειδικά στους υπόγειους και κλειστούς χώρους αυτού. Οι ενέργειες και τα μέτρα που λαμβάνονται είναι κατά περίπτωση και
προκύπτουν από την εκτίμηση επαγγελματικού κινδύνου του τεχνικού ασφαλείας. Εκπονείται υποχρεωτικά μελέτη ανίχνευσης διαρροών LPG και CNG και οι συσκευές
ανίχνευσης εγκαθίστανται σε θέσεις που υποδεικνύονται στη μελέτη. Η πιστοποίηση των συσκευών γίνεται σύμφωνα με τα Διεθνή Πρότυπα και Κανονισμούς.
7. Οι σταθμοί εμπίπτουν από πλευράς πυροπροστασίας στο άρθρο 11 του κεφαλαίου Β του π.δ. 41/2018 «Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων» (Α' 80).

 Ημερομηνία δημοσίευσης:17/06/2020

 orafok.gr

ΕΠΟΜΕΝΟ
« Prev Post
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ
Next Post »

Δημοσίευση Σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις 7 ημερών