Συνέντευξη Νικόλαου Χαρδαλιά

 
Αποκλειστική συνέντευξη στο Μaritime Intelligence του νέου Διευθυντή Στρατηγικής και Ανάπτυξης της ΜcQuilling, επί 12 χρόνια Δημάρχου Βύρωνα και κορυφαίου αυτοδιοικητικού στελέχους στην Αττική


  • Κύριε Χαρδαλιά θέλετε να μας κάνετε μια σύντομη περιγραφή των σπουδών σας, πιστεύετε ότι οι συγκεκριμένες σπουδές που κάνατε, σας οδήγησαν να ασχοληθείτε με τα κοινά;
Καταρχήν θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για την ευγενική σας πρόσκληση να μιλήσω στο περιοδικό σας. Είμαι αριστούχος απόφοιτος της Βαρβακείου Προτύπου Σχολής, και ολοκλήρωσα τις σπουδές μου με υποτροφία στον φημισμένο Πανεπιστήμιο Κεντ της Μεγάλης Βρετανίας στον τομέα των Πολιτικών Επιστημών και Διεθνών Σχέσεων (Politics and International Relations), με ειδικότητα στην Περιφερειακή ανάπτυξη και πολιτικές στην ΕΕ. Είναι σίγουρο ότι οι σπουδές μου έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην απόφασή μου να ασχοληθώ με τα κοινά, αν και η διάθεσή μου να ασχοληθώ με την αυτοδιοίκηση προηγήθηκε των σπουδών μου. Μπορώ σήμερα μετά από όλα αυτά τα χρόνια να πω με βεβαιότητα, ότι η επιλογή των σπουδών μου ήταν αποτέλεσμα της από νεαρής ηλικίας αγάπης μου για τα κοινά, και ειδικά για την τοπική αυτοδιοίκηση,  και δεν ήταν οι σπουδές μου η αιτία που με ώθησε στο να ασχοληθώ με αυτά.
  • Υπήρξαν χρονικές στιγμές, που δεν καταφέρατε να επιτύχετε τους στόχους σας και σκεφθήκατε να αφήσετε τα κοινά; Ποιά ήταν η τελευταία ενασχόλησή σας πριν αποφασίσετε να τα εγκαταλείψετε;
Σε καμία περίπτωση δεν εγκαταλείπω την ενασχόλησή μου με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και θέλω να είμαι απόλυτα κατηγορηματικός για αυτό. Η αυτοδιοίκηση για μένα είναι τρόπος ζωής , στοίχημα καθημερινό που αφορά στην γειτονιά μου, στις πόλεις μας, στην Αττική των τόσων δυνατοτήτων αλλά και των τόσων χαμένων ευκαιριών. Παραμένω Περιφερειακός Σύμβουλος Αττικής και Αντιπρόεδρος της Επιτροπής Πολιτισμού και Αθλητισμού, παραμένω Μέλος της Επιτροπής Διεθνών Σχέσεων της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας και συνεργάτης άμισθος του Κώστα Μπακογιάννη και της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας στον τομέα των Διεθνών Σχέσεων αλλά κυρίως παραμένω ενεργός πολίτης με διάθεση να είμαι καθημερινά χρήσιμος στους συμπολίτες μου και στις γειτονιές που ζούμε και μεγαλώνουμε με τις οικογένειες μας. Επέλεξα να να επιστρέψω στον ιδιωτικό τομέα μετά από 19 χρόνια σε επιτελικές θέσεις της Δημόσιας Διοίκησης (Γενικός Γραμματέας στο Δήμο Μεταμόρφωσης για 4 χρόνια, Δήμαρχος Βύρωνα για 12 χρόνια και Εκτελεστικός Γραμματέας στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας για σχεδόν 3 χρόνια), όχι επειδή δεν κατάφερα να επιτύχω κάποιους στόχους αλλά απλά γιατί ολοκλήρωσα όλους τους στόχους για τους οποίους εργαζόμουν.Ειδικά ως Δήμαρχος Βύρωνα και μετά από 3 θητείες στο τιμόνι του ιστορικού Δήμου μας, επέλεξα να μην είμαι ξανά υποψήφιος, παρά τις σαρωτικές δημοσκοπήσεις που έδειχναν την επανεκλογή μου και μάλιστα από τον α’ γύρο, ακριβώς επειδή είχα ολοκληρώσει και δρομολογήσει το 93,6 % των δεσμεύσεών μου προς τους συμπολίτες μου που με εμπιστεύθηκαν καθολικά όλα αυτά τα χρόνια και αγκάλιασαν την προσπάθεια μου. Για μένα η Αυτοδιοίκηση δεν είναι επάγγελμα αλλά σκοπός, στοίχημα καθημερινό προσφοράς και όχι επαγγελματικής ή κοινωνικής καταξίωσης, και με τις επιλογές μου ήθελα να το καταδείξω εμφατικά και να στείλω ένα μήνυμα πως για πολλούς από την  δική μου γενιά, η αυτοδιοίκηση δεν είναι σκαλοπάτι ή όχημα ανέλιξης στην κεντρική πολιτική σκηνή, αλλά τρόπος ζωής και στοίχημα διαχρονικό που αφορά στην καθημερινότητα μας, στο μέλλον των παιδιών μας. Συνεχίζω λοιπόν με πολύ μεράκι αλλά και διάθεση να παραμείνω χρήσιμος!
photo 5photo 4

  • Κύριε Χαρδαλιά μετά από 19 χρόνια στη Δημόσια Διοίκηση επιστρέφετε στον ιδιωτικό τομέα αναλαμβάνοντας υψηλόβαθμη διοικητική θέση, σε μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες παγκοσμίως στον τομέα των Ναυτιλιακών υπηρεσιών, όταν είναι γνωστή η μακροχρόνια κρίση που μαστίζει την Παγκόσμια Ναυτιλία.
 Πάντα ένοιωθα ότι οι πραγματικές επαγγελματικές ευκαιρίες είναι στον ιδιωτικό τομέα και πάντα αισθανόμουν ότι εκεί ανήκω , παρά την πολυετή εμπλοκή μου επαγγελματικά και θεσμικά με την Δημόσια Διοίκηση. Και πρέπει να παραδεχθώ ότι πάντα ήθελα να επιστρέψω από εκεί που ξεκίνησα. Ο τομέας της Ναυτιλίας δεν αποτέλεσε ποτέ αχαρτογράφητα νερά για εμένα, μια και πάντα παρακολουθούσα τις εξελίξεις στον χώρο και ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια της δημοσιονομικής κρίσης στην χώρα μας. Και αυτό γιατί ποτέ δεν μπόρεσα να καταλάβω πως είναι δυνατόν η βαριά βιομηχανία της χώρας μας, η ιστορική και παραδοσιακή μας παρακαταθήκη και στοίχημα αιώνων ταυτισμένη με την Ελλάδα, να μην αποτελεί την σημαντικότερη προτεραιότητα όλων όσων κατά καιρούς κλήθηκαν να αποφασίσουν για τις τύχες της χώρας μας.
  • Θέλετε να μας περιγράψετε την ιστορία της McQuilling Partners Inc. από την ίδρυση της μέχρι σήμερα;
Η MCQuilling Partners Inc , όπως γνωρίζετε είναι μια από τις κορυφαίες εταιρείες  θαλάσσιων  υπηρεσιών στον κόσμο, κατέχοντας σταθερά τα τελευταία χρόνια υψηλότατες θέσεις στις λίστες αξιολόγησης της πάντα έγκριτης Lloyd’s. Με έδρα την Νέα Υόρκη και 11 γραφεία σε όλο τον κόσμο έχει καταξιωθεί από το 1972 σαν μια από τις πλέον αξιόπιστες και σημαντικές εταιρείες στο παγκόσμιο ναυτιλιακό στερέωμα, παροχής υπηρεσιών μεταφορών στους κλάδους της ναυτιλίας, των βασικών προϊόντων αλλά και χρηματοπιστωτικών και συμβουλευτικών υπηρεσιών. Και είναι πραγματικά μεγάλη η τιμή αλλά και η πρόκληση να βρίσκομαι στην δύναμη της , συμβάλλοντας και εγώ στην ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της σε όλη την Ευρώπη.
  • Θα μπορούσατε να μας κάνετε μια αναλυτική περιγραφή των δραστηριοτήτων της McQuilling (Hellas) Ltd;                                                                                              Η McQuilling Hellas Ltd , ανήκει στο δίκτυο γραφείων της McQuilling Partners και είναι από το 2011 ο αποκλειστικός και απόλυτος συνεργάτης της στην Ευρώπη, αλλά με σημαντική παρουσία και στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου, της Μαύρης Θάλασσας και της Αφρικής. Με επικεφαλής έναν από τους πλέον έμπειρους ανθρώπους στο χώρο της Ναυτιλίας, τον Αντώνη Μαστραντωνάκη, με 40ετή παρουσία στον χώρο και με μια ομάδα νέων ανθρώπων με υψηλό μορφωτικό επίπεδο, με πολύγλωσσες δυνατότητες και πολυπολιτισμικές εμπειρίες και ευρύτερες αντιληπτικές ικανότητες στον χώρο,   δίνει τα τελευταία χρόνια το δικό της θετικό στίγμα και πρόσημο στα ναυτιλιακά δρώμενα της χώρας μας και της ευρύτερης περιοχής. Σε αυτούς τους πρώτους μήνες συνεργασίας μας πρέπει να ομολογήσω ότι είμαι εντυπωσιασμένος από τον μοναδικό τρόπο που η οικογένεια της McQuilling Hellas παρέχει επαγγελματικές, αξιόπιστες και προσωπικές υπηρεσίες στους πελάτες της με απόλυτη συνέπεια, παρακολουθεί και προσαρμόζεται  άμεσα στο ταχέως μεταβαλλόμενο περιβάλλον, λειτουργώντας πάντα με τα υψηλότερα ηθικά και νόμιμα πρότυπα. Είμαι σίγουρος ότι η εξαιρετική μέχρι σήμερα αυτή προσπάθεια τους, και με δεδομένα τα νέα guidelines και τους στόχους της εταιρείας για την επέκταση των δραστηριοτήτων της σε Ελλάδα και Ευρώπη, θα έχει ακόμα μεγαλύτερη εξέλιξη στο επόμενο χρονικό διάστημα, σταθεροποιώντας την στις κορυφαίες θέσεις των αντίστοιχων εταιρειών στην ευρύτερη περιοχή. Στόχοι που μέσα από συγκεκριμένες επιλογές στρατηγικής θα αρχίσουν να διαφαίνονται τα αποτελέσματά τους μέσα στο 2017, και είμαι χαρούμενος που εργάζομαι και συνεργάζομαι με την συγκεκριμένη ομάδα ανθρώπων  για την επίτευξή τους.
  • Ήδη βρίσκεστε στο χώρο της Παγκόσμιας Ναυτιλίας. Πώς βλέπετε τη μελλοντική πορεία της;
Τα τελευταία χρόνια σε ένα παγκόσμιο περιβάλλον πρωτόγνωρου ανταγωνισμού και τρομακτικής αβεβαιότητας το ελληνικό ναυτιλιακό cluster και οι ελληνικές ναυτιλιακές επιχειρήσεις επιβάλλεται να κεφαλαιοποίησουν επιτέλους την θέση τους παγκοσμίως και  να θωρακιστούν από την Πολιτεία απέναντι στα νέα Ευρωπαϊκά και Παγκόσμια οικονομικά δεδομένα. Και για να γίνει αυτό απαιτείται σχέδιο συγκεκριμένο με μεσοπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους σταθερούς στόχους, αποτέλεσμα ευρύτερων συνεργασιών και συνεννοήσεων μεταξύ των πολιτικών δυνάμεων της χώρας μας. Σχέδιο βασισμένο στην εμπειρία των ανθρώπων της Ναυτιλίας που δεκαετίες τώρα κράτησαν την Ελλάδα μας πρώτη δύναμη παγκοσμίως. Σχέδιο βασισμένο και προσαρμοσμένο στα νέα δεδομένα της ψηφιακής εποχής που βιώνουμε. Σχέδιο με πρωταγωνιστές τα ίδια τα στελέχη της Ναυτιλίας που και θα γνωρίζουν και θα θέλουν να συμμετέχουν στην εθνική αυτή προσπάθεια. Και κυρίως σχέδιο μακριά από τις αγκυλώσεις και τις ιδεοληπτικές προσεγγίσεις του χθες και ειδικά του σήμερα, και που θα απαντά στα μεγάλα ζητήματα που αφορούν και αναδεικνύονται από τους ανθρώπους που καθημερινά παλεύουν για αυτήν.

  • Τέλος, θα θέλαμε να σας ρωτήσουμε για τους δικούς σας προσωπικούς στόχους και φιλοδοξίες τα επόμενα χρόνια τόσο στον τομέα της Ναυτιλίας όσο και στην ενασχόληση σας με τα κοινά; Οι φήμες, και είναι έντονες, σας φέρνουν ως υποψήφιο Περιφερειάρχη Αττικής το 2019, και θα θέλαμε να κλείσουμε με τις σκέψεις σας και για αυτό το θέμα.
Σε σχέση με την νέα μου επαγγελματική ενασχόληση είναι ξεκάθαρο ότι αποτελεί την άμεση και αποκλειστική μου προτεραιότητα, και εργάζομαι σκληρά και καθημερινά για να είμαι πιστός στα χρονοδιαγράμματα και τους στόχους που από την αρχή τέθηκαν και συμφωνήσαμε με την εταιρεία. Καθημερινά, σταθερά, βήμα βήμα, εργάζομαι ώστε η εταιρεία μας να μεγαλώσει, να εξελιχθεί, να εξασφαλίσει νέες συμμαχίες σε Ελλάδα και Ευρώπη, και κυρίως να δικαιωθεί μέσα από συγκεκριμένα αποτελέσματα η εμπιστοσύνη που μου έδειξαν οι άνθρωποι της. Στον χώρο της Ναυτιλίας ήρθα για να μείνω και αυτό αποτελεί ξεκάθαρη επιλογή μου, θα έλεγα χωρίς κανένα ενδοιασμό ότι αποτελεί απόφαση ζωής. Από εκεί και πέρα θέλω να ξεκαθαρίσω, μια και μου κάνετε την ερώτηση μερικά πράγματα σχετικά με την ενασχόληση μου με την Αυτοδιοίκηση και ιδιαίτερα με την Περιφέρεια Αττικής. Στη ζωή μου δεν βρήκα τίποτε έτοιμο , όπως εκατομμύρια άλλοι νέοι και νέες στην πατρίδα μας και έμαθα να παραμένω προσγειωμένος, πιστός σε αρχές και αξίες και όχι όμηρος σε υπερφίαλες φιλοδοξίες. Και ένα από τα διδάγματα που αποκομισσα αυτά τα 24 χρόνια ενασχόλησης μου με την Τοπική Αυτοδιοίκηση,  είναι ότι η διάθεση για θέσεις ευθύνης δεν μπορεί να προκύπτει ούτε από τις προσωπικές στρατηγικές του καθενός αλλά ούτε και από κάτω από το τραπέζι συμφωνίες σε ανήλια κομματικά γραφεία και με παρωχημένες μικροκομματικές προσεγγίσεις. Η Αυτοδιοίκηση είναι στοίχημα μοναδικό και έμαθα όλα αυτά τα χρόνια να δουλεύω σκληρά για να είμαι χρήσιμος και αποτελεσματικός, και πιστέψτε με η κοινωνία και οι πολίτες είναι οι μόνοι που μπορούν να το αξιολογήσουν και να σου δείξουν το δρόμο. Η Αυτοδιοίκηση δεν είναι σκαλοπάτι για την κεντρική πολιτική σκηνή και κυρίως η Περιφέρεια Αττικής και οι πολίτες των 66 Δήμων που ζουν στο Λεκανοπέδιο, δεν μπορούν και δεν ανέχονται άλλο να λειτουργεί ως εκκολαπτήριο μελλοντικών επίδοξων βουλευτών ή πάρκινγκ  παρωχημένων  κομματικών παραγόντων ή πεδίο κομματικών σχεδιασμών του οποιουδήποτε πολιτικού φορέα. Στις Περιφερειακές εκλογές του 2019 θα είμαι παρών στην Περιφέρεια Αττικής, μιας και πραγματικά αισθάνομαι ότι και γνώσεις, και εμπειρία αλλά και διάθεση έχω να είμαι χρήσιμος στην καθημερινότητα των πολιτών και στις γειτονιές του Λεκανοπεδίου. Τον βαθμό της ενασχόλησης μου όμως, και τις ευθύνες που μπορεί να διεκδικήσω ή να αναλάβω θα την καθορίσουν οι ευρύτερες συγκυρίες και κυρίως η βούληση και εντολή των πολιτών του Λεκανοπεδίου, που ξεκάθαρα ζητούν συνεργασία, συνεννόηση, σχέδιο και κυρίως αποτέλεσμα σε κάθε γειτονιά της Αττικής. Άλλωστε, θα πρέπει να σας εξομολογηθώ ότι τόσο στην δουλειά μου , όσο και στην καθημερινότητα μου, παραμένω διαχρονικά θιασώτης της ρήσης του Ισοκράτη,  «Βουλεύου μεν βραδέως, εκτελεί δε ταχέως τα δόξαντα», δηλ. να σχεδιάζεις χωρίς βιασύνη αλλά να εκτελείς γρήγορα. Όλα λοιπόν στην ώρα τους!
 Σας ευχαριστώ για το βήμα που μου δώσατε.

 http://libertypress.gr/
 Ιανουάριος 25, 2017
ΕΠΟΜΕΝΟ
« Prev Post
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ
Next Post »

Δημοσίευση Σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις 7 ημερών