Διαστάσεις επιδημίας τείνουν να λάβουν οι επιδρομές «Ποντικών» στα σχολεία, κατά τις οποίες με αστραπιαίες ενέργειες κλέβουν πορτοφόλια, κινητά, τιμαλφή και μικροσυσκευές από τους εκπαιδευτικούς, σε ώρες μάλιστα που λειτουργούν οι σχολικές μονάδες.
Το
φαινόμενο δεν είναι σημερινό, αλλά έχει πάρει πλέον ενδημική μορφή.
«Ποντικοί» μπαίνουν στα Σχολεία την ώρα που αυτά λειτουργούν και
αρπάζουν τα πορτοφόλια των εκπαιδευτικών, μέσα από τις τσάντες και τους
χαρτοφύλακές τους.
Τα
τελευταία κρούσματα έχουν σημειωθεί στην ευρύτερη περιοχή της Δυτικής
Αθήνας, στο Περιστέρι, την Πετρούπολη, το Αιγάλεω, το Χαϊδάρι, κλπ, με
αποτέλεσμα να έχουν μπει σε συναγερμό όλοι οι Διευθυντές Σχολείων που
γνωρίζουν για το θέμα.
Οι
«Ποντικοί» που λυμαίνονται τα σχολεία αποτελούν ομάδα των δύο,
κυκλοφορούν με μικρά δίκυκλα (παπάκια) με τον ένα να βρίσκεται πάντα σε
αναμονή έτοιμος προς διαφυγή.
Η μεθοδολογία
Οι
συγκεκριμένοι τύποι, έχουν αναπτύξει και καθιερώσει ένα πολύ απλό αλλά
πολύ αποτελεσματικό σύστημα ή μάλλον μεθοδολογία, προκειμένου να
εισέρχονται μέσα στις σχολικές μονάδες, χωρίς να προκαλούν προσοχή, το
αντίθετο μάλιστα, να κάνουν την «δουλειά» τους και να διαφεύγουν χωρίς
κανένα πρόβλημα. Όταν μάλιστα γίνεται αντιληπτή η κλοπή την οποία έχουν
κάνει, είναι πλέον πολύ αργά για τους παθόντες αφού οι ίδιοι έχουν
απομακρυνθεί έγκαιρα…
Η
μέθοδος που έχουν καθιερώσει προκειμένου να εισέρχονται στα σχολεία και
μάλιστα την ώρα που αυτά λειτουργούν είναι πολύ απλή και στηρίζεται σε
δύο στάδια – βήματα…
α) Η κατατόπευση του χώρου και η «γνωριμία» με τον Διευθυντή και τους Εκπαιδευτικούς
- Το συνεργαζόμενο ζευγάρι των Ποντικών, καταφθάνει στο σχολείο την ώρα που λειτουργεί με μικρό δίκυκλο (παπάκι), αλλά δεν σταθμεύει εμπρός από την είσοδο του αλλά σε άλλο σημείο προκειμένου να μην γίνει αντιληπτή η προσέλευσή του σαν δίδυμο.
- Ο συνεπιβάτης, που κατά κανόνα είναι σχετικά νεαρής ηλικίας , -18 έως 25 ετών-, και πολύ καλά «διαβασμένος» για το τύπο του σχολείου και το τι αυτό προσφέρει εκπαιδευτικά, φθάνει με τα πόδια στην είσοδο του και ζητά από τον φύλακα ή κάποιο καθηγητή να του ανοίξει την πόρτα προκειμένου να ζητήσει πληροφορίες από τον Διευθυντή της Σχολικής μονάδας.
- Αφού εισέλθει στο σχολείο, κατευθύνεται όχι στο Γραφείο του Διευθυντή, αλλά στην αίθουσα των εκπαιδευτικών, όπου «καταγράφει» τις συνθήκες που υπάρχουν, αν υπάρχου εκτεθειμένες τσάντες, χαρτοφύλακες, κινητά, κλπ, πάνω στα γραφεία ή τα ανοικτά ράφια της αίθουσας, από τους εκπαιδευτικούς και στην συνέχεια ρωτώντας κάποιον από τους εκπαιδευτικούς πηγαίνει στον Διευθυντή.
- Στον Διευθυντή της σχολικής μονάδας, διηγείται συνήθως κάποιο παραμύθι περί της προσωπικής ζωής του, που είχε σαν συνέπεια να διακόψει τις μαθητικές σπουδές του και που δεν του επέτρεψαν να πάρει το απολυτήριο, ο ίδιος ή κάποιος μικρότερος υποτίθεται συγγενής του και ζητά από τον συνομιλητή του πλήρη ενημέρωση για το τι μπορεί να κάνει, όπως και την στήριξη του προκειμένου να επανέλθει στο σχολείο, είτε αυτό που έχει επισκεφθεί, είτε σε κάποιο άλλο.
- Την ώρα που ο Διευθυντής του σχολείου του εξηγεί αναλυτικά τι μπορεί να κάνει, αυτός συνεχίζει με τρόπο να «καταγράφει» τις συνθήκες στις εγκαταστάσεις του σχολείου και ειδικότερα το γραφείο του κ. Διευθυντή, το γραφείο των εκπαιδευτικών, την διαρρύθμιση των εσωτερικών κοινόχρηστων χώρων και το βασικότερο αν και ποιος το ελέγχει συνεχώς.
- Μετά την ενημέρωση από τον Διευθυντή, ενημέρωση που την καθυστερεί με ερωτήσεις προκειμένου να μεσολαβήσει η είσοδος των εκπαιδευτικών στις αίθουσες για μάθημα, αποχωρεί, ευχαριστώντας τον και δηλώνοντας ότι θα επανέλθει για κάθε άλλη πληροφορία που θα χρειασθεί… Με αυτό τον τρόπο καταφέρνει να γίνει «γνωστός» και οικείος από άγνωστος, αφού στον Διευθυντή και τους εκπαιδευτικούς «καταγράφεται» ως ένας ακόμη μαθητής που χρειάζεται βοήθεια προκειμένου να τελειώσει τις σπουδές του… ή εναλλακτικά ως ένα πρόσωπο που αγωνιά για τον ανήλικο συγγενή του που πρέπει να επανέλθει στο εκπαιδευτικό σύστημα…
β) Η «καταδρομική» επιχείρηση αρπαγής (κλοπής) πορτοφολιού, κινητών και τιμαλφών από τους εκπαιδευτικούς…
- Η δυάδα των «ποντικών», έχοντας από την πρώτη επίσκεψη εντοπίσει τα «αδύνατα» σημεία επιτήρησης της καθημερινότητας του συγκεκριμένου σχολείου, επανέρχεται μετά από μικρό αλλά ικανό χρονικό διάστημα (μία εβδομάδα έως τρεις μήνες) ακολουθώντας την ίδια διαδικασία, δηλαδή στάθμευση του δικύκλου εκτός από την ορατότητα της θύρας εισόδου, με τον «δράστη» να κατευθύνεται ανέμελα και χωρίς αν βιάζεται στους χώρους που βρίσκεται η αίθουσα των εκπαιδευτικών και το γραφείο του Διευθυντή του Σχολείου. Συνήθως αυτό γίνεται προγραμματισμένα όταν τα μαθήματα βρίσκονται σε εξέλιξη και οι εκπαιδευτικοί είναι στις αίθουσες, ποτέ, όμως όταν υπάρχει διάλειμμα…
- Όταν εισέλθει στους εσωτερικούς χώρους ο «επισκέπτης» αναζητεί και «μπαίνει» τυχαία υποτίθεται σε κάθε γραφείο ή αίθουσα γραφείων που έχει ανοικτή πόρτα. Όταν εντοπίσει κάποια από αυτά «άδεια» από εκπαιδευτικούς, αναζητεί και αρπάζει ότι πολύτιμο είναι εκτεθιμένο ή αν βρει τσάντες ή χαρτοφύλακες τις ανοίγει με ταχύτητα και αρπάζει ότι υπάρχει στο περιεχόμενό τους.
- Εφόσον βρει κάτι «αξιοποιήσημο», έχουν προτίμηση στα «πορτοφόλια» των εκπαιδευτικών, τα κινητά ή τις μικρές συσκευές του σχολείου, όπως κάμερες, φωτογραφικές μηχανές, κλπ, αποχωρεί άμεσα από τη σχολική μονάδα, αλλιώς συνεχίζει την αναζήτησή του μέχρι να βρει τον «θησαυρό», προσποιούμενος τον «χαμένο» σε όποιον τον ρωτάει και δηλώνοντας ότι αναζητεί τον κ. Διευθυντή…
- Κατά το ίδιο χρονικό διάστημα, που συνήθως δεν υπερβαίνει «στρατηγικά» τα πέντε περίπου λεπτά της ώρας, ο συνεργάτης του, φέρνει το δίκυκλο στην είσοδο του σχολείου, όπου το κρατάει σε εγρήγορση με την μηχανή αναμμένη…
- Όταν ο συνεργάτης που έχει τον ρόλο του «Ποντικού» εξέλθει από το σχολείο, το δίδυμο αποχωρεί από άλλη διαδρομή από αυτή που έφθασε με αποτέλεσμα κανείς από τους περιοίκους στους οποίους προστρέχουν οι παθόντες εκπαιδευτικοί, εφόσον βέβαια συνειδητοποιήσουν ποιοι είναι οι δράστες της κλοπής, να μην μπορούν να δώσουν πληροφορίες για το τι είδαν…
Το
τραγικό στις περιπτώσεις αυτές, είναι ότι όταν ο «παθόν» εκπαιδευτικός
πάρει είδηση ότι υπήρξε θύμα κλοπής, συνήθως στρέφει τις υποψίες του
είτε σε κάποιο συνάδελφό του, είτε σε κάποιο «ζωηρό» μαθητή…
Όσο
για την «κλοπή» δηλώνεται στην Αστυνομία εκ των υστέρων και μόνο στις
περιπτώσεις που μαζί με τα τιμαλφή ή τα χρήματα έχουν κλαπεί και τα
δημόσια ατομικά έγγραφα του παθόντος, όπως είναι η ταυτότητα, οι άδειες
οδήγησης, οι τραπεζικές κάρτες, κλπ.
Τέλος, δεν έχει υπάρξει προς το παρόν κάποια ανακοίνωση της ΕΛΑΣ για το συγκεκριμένο φαινόμενο κλοπών….
Εκπαιδ-άρχης
Vukentra.gr


Δημοσίευση Σχολίου