Μεσημέρι Δευτέρας και λάβαμε μία επιστολή
αναγνώστη του ekriti.gr. Λογιστής στο επάγγελμα και περιγράφει με καυστικό
χιούμορ αλλά και αγανάκτηση τα όσα βιώνει καθημερινά ο κλάδος του. Μεταφέρουμε
το κείμενο αυτούσιο και τον ευχαριστούμε που μας το έστειλε:
Ελεύθερος επαγγελματίας λογιστής, ξεκινώ
κι εγώ με χαρά πρωί πρωί Δευτέρας να αρχίσω να δουλεύω. Πρώτη στάση η
Δ.Ο.Υ.
Περιμένω να αρχίσει η εξυπηρέτηση για
το κοινό. Ώρα 08:00. Σταματώ μπροστά στο γκισέ, όμως το σύστημα του
taxisnet δεν θέλει να ξεκινήσει. Περιμένω καρτερικά, ο κόσμος αρχίζει να
μαζεύεται και μετά από μισή ώρα επιτέλους ξεκινά η συναλλαγή. Ζητάω φορολογική
ενημερότητα για έναν πελάτη, η υπάλληλος μου λέει, «δεν έχετε πληρώσει την
πρώτη δόση του ΕΝΦΙΑ». Ευτυχώς για μένα, έχω μαζί μου το αποδεικτικό της
Τράπεζας, το επιδεικνύω και περιμένω για την ενημερότητα.
Η υπάλληλος έτοιμη να μου την εκδώσει, μου
ζητά εξουσιοδότηση. Έχω μαζί μου μια φωτοτυπία προηγούμενης εξουσιοδότησης 2
μηνών πριν. «ξέρετε θέλουμε πρόσφατη, αλλά δεν πειράζει, απλά κάντε τον κόπο να
περάσετε από το μητρώο για να δηλώσετε την καινούργια σας ταυτότητα». Παραχωρώ
τη σειρά μου και πάω στο μητρώο για τη διευθέτηση της εκκρεμότητας, και μετά
από μία ώρα που επίσης περιμένω στην ουρά, επιστρέφω και παραλαμβάνω την
ενημερότητα, αφού πρώτα περάσω από τον προϊστάμενο για υπογραφή.
Η ώρα 09:30 φεύγω από την Εφορία, περνάω
από τον πελάτη για να του αφήσω την ενημερότητα και 10:00 έχω πλέον φτάσει στο
γραφείο μου. Έξω από την πόρτα περιμένουν ήδη 3 άτομα, ο ένας για να του τυπώσω
δικαιολογητικά για δάνειο από τράπεζα, ο άλλος για να μου φέρει παραστατικά για
την επιχείρησή του, ο άλλος για να ρωτήσει σχετικά με τη ρύθμιση που έχει
ακούσει από τα κανάλια για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές του κλπ κλπ.
Η ώρα έχει πάει 10:45. Τα τηλέφωνα,
σταθερό και κινητό δεν έχουν σταματήσει να χτυπούν. Πηγαίνω στο ΙΚΑ με πελάτη
για να κάνει ρύθμιση οφειλών και επιστρέφω στο γραφείο 12:15. Η δουλειά
που πρέπει να διεκπεραιώσω απίστευτη ,μέσα σε συγκεκριμένες ημερομηνίες
λόγω υψηλότατων προστίμων που ανά πάσα ώρα και στιγμή αιωρούνται πάνω από τα
κεφάλια μας, τα προβλήματα και οι ερωτήσεις αυτών που παίρνουν τηλέφωνα
πάρα πολλά, εγώ μέσα σε στοίβες από χαρτιά και τιμολόγια να προσπαθώ
να δώσω λύσεις σαν ειδικός και το αποτέλεσμα ποιο είναι;;;;
Δυστυχώς έχουμε γίνει ΑΜΙΣΘΟΙ
υπάλληλοι του Κράτους, με ένα σωρό ευθύνες, με απίστευτο άγχος, με
πολλά νεύρα με τη μόνη φράση που κυκλοφορεί παντού «Ο ΛΟΓΙΣΤΗΣ ΦΤΑΙΕΙ».
Ούτε τα ΚΕΠ δεν έχουν τόση καθημερινή
κίνηση. Ο λογιστής πρέπει να είναι συνεχώς ενημερωμένος, καταρτισμένος,
ευδιάθετος, έτοιμος να ακούσει από τον οποιονδήποτε το οτιδήποτε και να δίνει
λύσεις που να εξυπηρετούν όλους. Ο λογιστής πρέπει να απολογείται για όλα αυτά
που οι κυβερνώντες ψηφίζουν είτε έχοντάς τα διαβάσει είτε όχι
Πολλές φορές αισθάνομαι ότι είμαι ένα φορτηγό που στην
καρότσα του ξεφορτώνουν ότι μπορεί να φανταστεί κανείς.
‘Έτσι δυστυχώς μας έχουν καταντήσει.
Χωρίς προσωπικότητα, χωρίς προσωπική ζωή,
χωρίς… χωρίς… ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ. Δεν δέχομαι άλλη υποτίμηση ούτε της προσωπικότητάς μου ούτε
της δουλειάς μου.
Π.Κ.
Ένας ταλαίπωρος λογιστής
http://www.ekriti.gr
http://www.ekriti.gr
Δημοσίευση Σχολίου