Συγκεκριμένα, πάνω από 1.500 καταγγελίες έχουν σημειωθεί γι’ αυτό το λόγο από τις αρχές του έτους μέχρι το Νοέμβριο. Σε σχέση με το 2024 έχει παρατηρηθεί αύξηση 14%, ενώ το έτος δεν έχει ολοκληρωθεί ήδη. Το 2024 κατεγράφησαν 1.320 σχετικές καταγγελίες.
Οι καταναλωτές καταγγέλλουν αθέμιτες πρακτικές, τιμολογήσεις που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματική κατανάλωση και σοβαρά σφάλματα του ΔΕΔΔΗΕ, τα οποία δημιουργούν χάος στην τελική χρέωση.
Τι λέει η Ένωση Καταναλωτών (ΕΚΠΟΙΖΩ) για τις καταγγελίες:
Σύμφωνα με την ΕΚΠΟΙΖΩ, η ενέργεια παραμένει για ακόμη μια χρονιά από τις πρώτες κατηγορίες παραπόνων με τις περισσότερες αναφορές προς τον ΔΕΔΔΗΕ να αφορούν:
- Λανθασμένες καταμετρήσεις
- Μη τακτική εκκαθάριση κατανάλωσης
- Καθυστερήσεις σε διάγνωση και αποκατάσταση βλαβών
- Αδικαιολόγητα πρόστιμα για υποτιθέμενη ρευματοκλοπή
- Δυσκολία επικοινωνίας με τις υπηρεσίες
Όλα αυτά, σε συνθήκες ακρίβειας, επιτείνουν το φαινόμενο της ενεργειακής φτώχειας, με νοικοκυριά να αδυνατούν να πληρώσουν τους λογαριασμούς τους και να κινδυνεύουν ακόμη και με διακοπές ρεύματος.
Τι μπορείτε να κάνετε αν σας έρθει “φουσκωμένος” λογαριασμός ρεύματός
Κατ’ αρχάς ο ΔΕΔΔΗΕ παρέχει σχετική δυνατότητα, καθώς αποδέχεται το περιθώριο σφάλματος των μετρήσεών του.
“Κάθε μέτρηση που λαμβάνεται, καταχωρείται στο μηχανογραφικό σύστημα εξυπηρέτησης καταναλωτών του ΔΕΔΔΗΕ και ελέγχεται από αυτό. Στην περίπτωση που αυτή δε συνάδει με τις καταναλωτικές συνήθειες του συγκεκριμένου καταναλωτή τότε το σύστημα απορρίπτει τη μέτρηση και απαιτεί την επιβεβαίωσή της.”
Το ποσοστό των λανθασμένων μετρήσεων είναι πολύ μικρό και είναι ανθρωπίνως αδύνατο να μηδενισθεί, δεδομένων των προβλημάτων που αντικειμενικά υπάρχουν στην καταμέτρηση: Λήψη εκατοντάδων ενδείξεων (πενταψήφιοι ή εξαψήφιοι αριθμοί), που αντιστοιχούνται σε «αριθμούς παροχών» (οκταψήφιοι αριθμοί), κάθε μέρα από κάθε καταμετρητή, σε δύσκολες συνθήκες εξωτερικών χώρων ή ακόμα δυσκολότερες συνθήκες εσωτερικών χώρων (μετρητές σε υπόγεια πολυκατοικιών χωρίς φως κλπ). Και στις πιο εξελιγμένες μορφές τηλεμέτρησης (που δοκιμάζονται τώρα πιλοτικά) υπάρχουν πάντοτε κάποιες μικρές πιθανότητες λάθους.” αναφέρει η ιστοσελίδα του ΔΕΔΔΗΕ.
Ο καταναλωτής μπορεί να αμφισβητήσει τη μέτρηση. Αν διαπιστωθεί ότι είναι λανθασμένη τότε αυτή διορθώνεται αμέσως.
Και στην περίπτωση, όμως, που δεν υπάρξει αμφισβήτηση, στην αμέσως επόμενη καταμέτρηση θα καταγραφεί η σωστή ένδειξη, οπότε η διόρθωση θα γίνει αυτόματα από το μηχανογραφικό σύστημα.
Αν το πρόβλημα επιμένει, μπορείτε να κάνετε επίσημη καταγγελία στην Ένωση Καταναλωτών (ΕΚΠΟΙΖΩ).



Δημοσίευση Σχολίου