Από Ναυάγιο σε Ναυάγιο,
…. Στα Πάντα Όλα.
του Νίκου Δρόλαπα
…Κάτι δεν πάει καλά….
Το καταφέραμε κι αυτό…! ! Κλείσαμε τη διασημότερη παραλία στον κόσμο, το « Ναυάγιο » Ζακύνθου, τον δεύτερο σε επισκεψιμότητα χώρο στην Ελλάδα μετά την Ακρόπολη, ….για λόγους ασφαλείας…!!! Το γεγονός αυτό θα έχει πολύ αρνητικές επιπτώσεις στο Τουρισμό μας. Η απάντηση : « κλείνει για λόγους ασφαλείας... » που θα δοθεί στις εκατοντάδες χιλιάδες τουρίστες που θα φθάσουν από κάθε άκρη του πλανήτη να το επισκεφθούν, φοβίζει. Η εμπιστοσύνη χάνεται, κι ο Τουρισμός, είναι σαν το ξερό φυλλαράκι, που εύκολα το απομακρύνει ακόμη και το πολύ ελαφρό αεράκι…
Υπήρξαν βέβαια κάποιες περιορισμένες κατολισθήσεις στα βραχώδη πρανή. Αυτό προκάλεσε την εισήγηση του Οργανισμού Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας ( Ο.Α.Σ.Π. ) και του Καθηγητή κ. Ευθ. Λέκκα και τη σύμφωνη γνώμη του Υπουργού Τουρισμού κ. Κικίλια…λαμβάνοντας υπόψη τα επιστημονικά δεδομένα του Ο.Α.Σ.Π. ».
Ποία όμως είναι αυτά τα επιστημονικά δεδομένα που επικαλείται ο Ο.Α.Σ.Π. ; Έχει τη δυνατότητα σύνταξης των ειδικών αυτών μελετών ; Γιατί δεν απευθυνόταν σε ένα Πανεπιστήμιο ή μία Πολυτεχνική Σχολή για να αντιμετωπισθεί το ζήτημα κατά τον πλέον ενδεδειγμένο τρόπο ; ; Με τα διαθέσιμα σύγχρονα δομικά υλικά και τις δυνατότητες των εξειδικευμένων τεχνικών κατασκευαστικών εταιρειών, καθίσταται απολύτως δυνατή η αδιατάραχτη ενίσχυση των εδαφολογικών σχηματισμών, ώστε να μη δημιουργείται κανένας κίνδυνος για όσους θέλουν να απολαύσουν αυτό το ξάφνιασμα της φύσης. Απογοητευμένοι οι ντόπιοι και οι επισκέπτες αποδίδουν την εξέλιξη του θέματος σε αδικαιολόγητη αδιαφορία. Θεωρείται αδιανόητο να κλείνουν αβασάνιστα, από τη μια στιγμή στην άλλη, ένα τόσο δημοφιλή προορισμό…
Δεν θα αναφερθούμε σε άλλες επικίνδυνες καταστάσεις…εγκατάλειψης ανά την Ελλάδα, αφού και η Φωκίδα αντιμετωπίζει παρόμοια προβλήματα, όπως, με το κλείσιμο επί δίμηνο, ή και …αορίστως, της Γέφυρας του Μόρνου, πάλι για λόγους… ασφαλείας….!
Σε Ναυάγιο κατέληξε και το σημαντικότερο τουριστικό επενδυτικό έργο της Φωκίδας, το οποίο θα αξιοποιούσε κατά τον πιο παραγωγικό τρόπο το τουριστικό προϊόν της περιοχής μας. Την ακύρωση της αξιοποίησης της Μαρίνας Ιτέας με την αναγκαστική αποχώρηση του Ομίλου Κυριακούλη, την χρεώνεται αποκλειστικά και προσωπικά ο τοπικός Βουλευτής κ. Ι. Μπούγας, εξ αιτίας των πολιτικών μεθοδεύσεών του, όσο ήταν Πρόεδρος της Λιμενικής Επιτροπής η κ. Σοφία Αναγνωστάκου, η οποία διορίσθηκε « κατόπιν ενεργειών του….».
Τότε, αμέσως μετά την αποδέσμευση ΚΥΡΙΑΚΟΥΛΗ, είχε εμφανισθεί σχεδόν ταυτόχρονα, μια άλλη εταιρεία για την ανάληψη των έργων, με « καλές » συστάσεις…αλλά και πάλι τα πράγματα βάλτωσαν… Αλήθεια, τι απέγιναν οι εν λόγω επενδυτές ; ; Το μόνο βέβαιο είναι, ότι χάθηκαν και άλλα χρόνια εξ αιτίας αυτών που επιμένουν να επιζητούν την επανεκλογή τους, παρά τις απανωτές αποτυχίες τους, προκαλώντας το κοινό αίσθημα του Λαού της Φωκίδας.
Χωρίς καμία αμφιβολία, εάν τελικά επιλεγόταν η κατασκευή του Αυτοκινητόδρομου Θερμοπυλών – Ιτέας – Αντιρρίου ( και όχι του εργοταξιακού δρόμου των μεταλλευτικών εταιρειών που επέλεξαν – δυστυχώς – οι εκπρόσωποι της Φωκίδας ), θα αποτελούσε ένα θεμελιώδες έργο υπερ - τοπικής σημασίας, αφού ήταν το τελευταίο τμήμα που υπολειπόταν, για να συνδεθεί ολόκληρη η ηπειρωτική Ελλάδα σε έναν ενιαίο διαλειτουργικό Αυτοκινητόδρομο, με οφέλη για την Εθνική Οικονομία, τον τουρισμό , τις μεταφορές και την οδική ασφάλεια.
Βέβαια, όταν με τις συνεχείς δημόσιες παρεμβάσεις μας το θέμα άρχισε να επανέρχεται σε δημόσια συζήτηση, οι αιρετοί, με προεξάρχοντα τον τοπικό Βουλευτή, επιχείρησαν να παραπλανήσουν τους Φωκείς, διαδίδοντας σκοπίμως, ότι επιλέγουν τον Αυτοκινητόδρομο που επιζητούσε επί δεκαετίες η Φωκίδα, ενώ, η πραγματικότητα ήταν εντελώς διαφορετική, αφού σχεδίαζαν τη βελτίωση του εργοταξιακού δρόμου που τελικά υποχρεώθηκαν να ονομάσουν ως ‘’Διαγώνιο’’, για να αποφύγουν την ομολογία της παραπλάνησης. Αλλά, παρά τις τόσες διαβεβαιώσεις και ο ‘’διαγώνιος’’ είναι ακόμη στα χαρτιά, αφού, επί δύο και πλέον χρόνια, με δελτία τύπου, όλο και ξεκινάνε οι μπουλντόζες, χωρίς τίποτα να έχει ξεκινήσει μέχρι σήμερα…
Όμως υπάρχει και ένα παράπλευρο Ναυάγιο που αφορά τη βελτίωση του δρόμου διασύνδεσης της Άμφισσας και των ενδότερων περιοχών της με το Χιονοδρομικό Κέντρο Παρνασσού. Ο δρόμος αυτός, των ολίγων χιλιομέτρων μέσω ‘’Αργοστίλιας’’ Δροσοχωρίου, είναι ήδη διανοιγμένος και κυκλοφορείται. Το μόνο που χρειάζεται είναι μερικές ευθυγραμμίσεις και λίγα τεχνικά για την απορροή των υδάτων. Όταν έχουν πρόσβαση στο Χιονοδρομικό Κέντρο Παρνασσού όλες οι παραπαρνάσσιες πόλεις, εκτός της Άμφισσας. Ούτε αυτό το μικρό έργο ( αλλά μεγάλης αξίας ) δεν κατάφεραν να κάνουν. Α υτό και μόνο είναι αρκετό, να κριθούν πολιτικά οι αιρετοί από άποψη ικανοτήτων παραγωγής έργου για την περιοχή μας. Και με όση επιείκεια να αξιολογηθούν, θα καταταγούν στη χαμηλότερη βαθμίδα…! !
Το Ναυάγιο με το πιο πολύτιμο Φορτίο στα αμπάρια του, που το βρήκαν…τίγκα με τεράστιες περιουσίες που ξεπουλήθηκαν, των Κληροδοτημάτων, με πιο ματωμένο το Γηροκομείο της Άμφισσας, το οποίο, εγκαταλείφθηκε, αφέθηκε σε διαρκή εκκρεμότητα και παραμένει το μεγαλύτερο σκάνδαλο της Φωκίδας, μαζί με τους Καταλογισμούς των Ζημιών άνω των δυόμισι εκατομμυρίων ευρώ εις βάρος των υπαιτίων…. Με μία πρωτοφανή επιχείρηση κουκουλώματος από….ΠΑΝΤΟΎ…! ! !
…. Δεν έχει θεσπισθεί το… ακαταδίωκτο …!!
…. Η ατιμωρησία των ενεχομένων … ισχύει ; ; ;
Τιτανικό θυμίζουν και τα γεγονότα της τελευταίας τετραετίας, που σχετίζονται με την Ελιά, τον Ελαιώνα, τις δύο Πυρκαγιές, την αδυναμία κατασκευής Πυροσβεστικού Δικτύου, την αδυναμία ολοκλήρωσης του έργου Άρδευσης, την ΜΗ εξασφάλιση του νερού για το πότισμα του Ελαιώνα, τη διάλυση του δικτύου διωρύγων του Τ.Ο.Ε.Β., την έρευνα για τον Ελαιουργικό Συνεταιρισμό Άμφισσας …κλπ…, ένα συνονθύλευμα αποτυχιών και ανικανότητας των αιρετών, με πολλά αρνητικά πρόσημα και φραγή στην ενασχόλησή τους με τα κοινά….
Τώρα, με προεκλογικά κίνητρα, όπως προδίδουν οι βεβιασμένες αναφορές με τα γνωστά δελτία τύπου, θυμήθηκαν ξαφνικά τον παραλίμνιο αγωγό συγκέντρωσης των αποχετεύσεων των οικισμών περιμετρικά της λίμνης του Μόρνου, τις εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων, τα εσωτερικά και εξωτερικά δίκτυα αποχέτευσης των οικισμών της περιοχής Λιδορικίου και μάλιστα με τις ιδιωτικές συνδέσεις , καταθλιπτικούς αγωγούς, , αρχαιολογικές έρευνες, αγορά γης, εγκαταστάσεις φωτοβολταϊκών, αγορά βυτιοφόρου, κ.α., χωρίς συγκεκριμένους προϋπολογισμούς και μελέτες, με εργασίες ενταγμένες σε γενικόλογες χρηματοδοτήσεις άλλων ομαδοποιημένων έργων, άλλων περιοχών, έτσι κουβέντα να γίνεται, ίσα για να ξεγελάσουμε στις επικείμενες εκλογές όσους… ξεγιελιούνται ….
Όμως παραμένουν αναπάντητα ερωτήματα που έχουν τεθεί στον κ. Βουλευτή : --- Αφού τα ανωτέρω έργα είναι τόσο σοβαρά και τόσο αναγκαία για τη περιοχή αυτή του Δήμου Δωρίδας, γιατί επί τέσσερα χρόνια εγκαταλήφθηκε και αυτή η περιοχή, που οι ανάγκες της, ίσως, ξεπερνούν τις ανάγκες κάθε άλλης περιοχής της Φωκίδας και ματαιώθηκαν πολλές επενδυτικές προσπάθειες ιδιωτών λόγω της έλλειψης αυτών των βασικών υποδομών ; ;
--- Γιατί δεν υπήρξε, κανένα ενδιαφέρον, για τη λειτουργία των εγκαταστάσεων επεξεργασίας λυμάτων των Φυλακών Μαλανδρίνου, με αποτέλεσμα να μεταφέρονται τα λύματα στις μονάδες επεξεργασίας λυμάτων του Δήμου Δελφών, στο Γαλαξίδι και την Άμφισσα, με συνέπεια, λόγω αυξημένου φόρτου λυμάτων, παρουσιάσθηκαν φθορές και βλάβες και χρειάσθηκε να επανακατασκευασθούν οι εγκαταστάσεις με κόστος εκατομμυρίων ευρώ, ενώ το δημόσιο επιβαρυνόταν για πολλά χρόνια με το ποσό του 1.000.000 ευρώ τον χρόνο για τη μεταφορά των λυμάτων με βυτιοφόρα οχήματα ; ;
--- Μήπως γνωρίζει ο Βουλευτής και Γ.Γ. της Κ.Ο. της Ν.Δ. αν τα βυτιοφόρα οχήματα ανήκουν σε στενά οικογενειακά συμφέροντα π. Βουλευτή της Ν.Δ. ; ;
Κάπως αργά δεν διαπίστωσε ο κ. Μπούγας, ότι τα έργα αλλάζουν τη μοίρα ενός τόπου….; ; και γιατί η Φωκίδα ευρίσκεται σε αυτή τη παρακμιακή κατάσταση…; ;
Ο Ιερός Ναός της Μητρόπολης, παρέμενε κλειστός επί τρία και πλέον έτη προκειμένου να αποκατασταθούν οι βλάβες που δημιουργήθηκαν από τους σεισμούς στη περιμετρική τοιχοποιϊα και σε εσωτερικούς τοίχους, με αντίστοιχες βλάβες στα επιχρίσματα και τις Αγιογραφίες του Ζωγράφου Σπύρου Παπαλουκά. Πλην όμως, με τα έργα που έγιναν, ούτε οι τοιχοποιϊες ενισχύθηκαν όπως επιβαλόταν, ούτε και οι Αγιογραφίες αποκαταστάθηκαν με βάση τα Ανθίβολα για τη πιστή αποκατάστασή τους στις τοιχογραφίες. Οι πλημμέλειες στις αποκαταστάσεις του Ι. Ναού εμπόδισαν τη παραλαβή των έργων από το Εκκλησιαστικό Συμβούλιο. Το Υπουργείο Πολιτισμού πίεζε να γίνει η παραλαβή των έργων, ακόμη και αβλεπεί …! ! ! Ο κ. Μπούγας με αλλεπάλληλα δελτία τύπου επειγόταν να επαναλειτουργήσει ο Ναός γιατί ήθελε να κάνει τα εγκαίνια προεκλογικά με τις καθιερωμένες φωτογραφήσεις, ισχυριζόμενος, ότι τα έργα έχουν ολοκληρωθεί. Πίεζε όπου μπορούσε. Έβλεπε εμπόδια εκεί που δεν υπήρχαν, εκτοξεύοντας ασεβείς αιχμές, ακόμη και κατά του Σεβασμιοτάτου Μητροπολίτου Φωκίδας, ότι δήθεν αρνείται να παραλάβει το έργο, με συνέπεια να στερούνται οι Αμφισσείς την Εκκλησία τους. Ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης , όπως ανακοινώθηκε , υπέγραψε τη παραλαβή, αλλά, ο Ι. Ναός δεν λειτούργησε, επαληθεύοντας ότι οι εργασίες δεν είχαν τελειώσει, υπήρχαν είχαν ελλείψεις και ίσως κακοτεχνίες… και το Χριστεπώνυμο πλήθος εξέφραζε τη λύπη του γιατί και το Πάσχα αυτό ο Ναός θα έμενε κλειστός.
Ναυάγιο υπήρξε και με το Ειδικό Σχολείο που ίσως ΘΑ …κατασκευασθεί μέσα στον αύλειο χώρο του 1ου Δημοτικού Σχολείου Άμφισσας, καλύπτοντας μεγάλο μέρος της προσόψεως του παραδοσιακού διδακτηρίου που έχει ανακηρυχθεί διατηρητέο κτίριο, ενώ, τα δύο αυτά κτίρια δεν έχουν καμία αισθητική συνάφεια μεταξύ τους.
Το έργο αυτό, αποτελεί μνημείο πολιτικής φαυλοκρατίας και το χρεώνεται, σύμφωνα με δηλώσεις του, ο τοπικός Βουλευτής κ. Μπούγας…..!
Τέλος δεν έχει ο καημός…
το χαμογέλιο ….. θλίψη …!
Δημοσίευση Σχολίου