Σκανδαλώδης απόφαση Α.Τσίπρα υπέρ ΕΑΒ καταστρέφει την αμυντική βιομηχανία στο πρόγραμμα των F-16

Σκανδαλώδης απόφαση Α.Τσίπρα υπέρ ΕΑΒ καταστρέφει την αμυντική βιομηχανία στο πρόγραμμα των F-16
Μόνο ως σκανδαλώδης απόφαση, «νάρκη» για το πρόγραμμα αναβάθμισης των 84 F-16C/D της ΠΑ  και επικίνδυνη για την ασφάλεια της χώρας μπορεί να περιγραφεί  η απόφαση προσωπικά του Α.Τσίπρα, όπως αποκάλυψε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Π.Καμμένος σήμερα στην Βουλή, να προσφερθεί το 90% του επιστρεφόμενου βιομηχανικού έργου στην ΕΑΒ!

Οπως είπε ο Π Καμμένος με εντολή Α.Τσίπρα δόθηκε σχεδόν όλο το πρόγραμμα στην ΕΑΒ και μετά μόνο από την επιμονή του Επιτελείου προσφέρθηκε ένα 10% σε έργο υψηλής τεχνολογίας πέρα από τη «φαναρτζίδικη» δουλειά της ΕΑΒ.
Και αυτό για να μπορούν τα αεροσκάφη να υποστηρίζονται στην Ελλάδα σε λεπτά, κρίσιμα και υψηλής τεχνολογίας ζητήματα και όχι σε… βαφές!
Την ώρα που η μη κρατική αμυντική βιομηχανία, παλεύει με «νύχια και με δόντια» στους χαλεπούς οικονομικούς καιρούς, η κυβέρνηση με τροπολογία που έφερε στη Βουλή επιχειρεί να την εξοντώσει.
Πρόκειται για τα 230 εκατ. ευρώ, τα οποία θα έπρεπε απορροφήσουν ισόποσα οι εγχώριες βιομηχανίες από την συμμετοχή τους στο πρόγραμμα αναβάθμισης των 84 F-16 της ΠΑ, συνολικού ύψους 996.775.000 δολαρίων, αλλά μόνος αποδέκτης, ή σχεδόν μόνος είναι τελικά η κρατικοδίαιτη ΕΑΒ!
Αλλά για ποια ΕΑΒ όμως μιλάμε; Πόσο αξιόπιστη είναι η κρατική αεροπορική βιομηχανία στις δουλειές που έχει αναλάβει μέχρι σήμερα που να δικαιούται σχεδόν το σύνολο των 230 εκατ. ευρώ;
Δεν πρόκειται για την εταιρεία η οποία μετά από 15 χρόνια δεν έχει ολοκληρώσει ακόμη το πρόγραμμα αναβάθμισης των C-130 της ΠΑ τα οποία εξακολουθούν να βρίσκονται στο υπόστεγο;
Δεν πρόκειται για την εταιρεία η οποία ολοκλήρωσε  με δύο χρόνια καθυστέρηση το πρόγραμμα αναβάθμισης των F-16 της USAFE το περίφημο CCIP με αποτέλεσμα να πληρώσει ρήτρα στους Αμερικανούς;
Δεν πρόκειται για την εταιρεία η οποία ακόμη να παραδώσει το P-3B της λεγόμενης ενδιάμεσης λύσης στο ΠΝ, αν και ο προγραμματισμός έλεγε ότι αυτό θα παραδοθεί έξι μήνες μετά την έναρξη του προγράμματος;
Μόνο που το πρόγραμμα ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2016 και ήδη φτάσαμε στο 2019 και ακόμη περιμένουν το P-3B στην 353ΜΝΑΣ στην 112 ΠΜ!
Να υπενθυμίσουμε και το συμβάν  με το  Ρ-3Β όπως είχε αποκαλύψει το pronews.gr και επιβεβαίωσε και ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Π.Καμμένος για τη διαρροή καυσίμου στο ίδιο αεροσκάφος, τον Ιούνιο του 2018 σε υπόστεγο της ΕΑΒ όπου παρ΄ολίγον να είχαμε σοβαρό ατύχημα.
Κάτι που βέβαια καθυστέρησε και άλλο την παράδοση του αεροσκάφους.
Δεν πρόκειται για την εταιρεία η οποία είχε ιδρύσει την κοινοπραξία One Source με την Pratt&Whitney πάλι για ΑΩ των F-16 block 52+  της αγοράς του 1999 και η οποία χρεωκόπησε και στο τέλος την αγόρασε (όντας χρεωκοπημένη) η ΕΑΒ έναντι 25 εκατ.
Έχοντας έτσι όλο αυτό το «λαμπρό» ιστορικό  κρατική ΕΑΒ λαμβάνει τη μερίδα του «λέοντος» από τα 230 εκατ. εκατ. ευρώ αφήνοντας τις υπόλοιπες αμυντικές βιομηχανίες με «ψίχουλα».
Μετά από όλα αυτά είναι και απορίας άξιο πως κάποιοι βουλευτές της ΝΔ ζήτησαν το λόγο από τον ΥΕΘΑ γιατί η ΕΑΒ δεν πήρε όλο το πρόγραμμα!
Για ποια ιδιωτική βιομηχανία και ανάπτυξη μιλάμε και μιλάνε –κυρίως- αυτοί;
Εταιρείες όπως η IDE, η Theon, η ISI, η ΑΚΜΩΝ, η ELFON και ορισμένες άλλες με 80-90 εκατ. ευρώ εξαγωγές ετησίως και τουλάχιστον 18.000 εργαζόμενους καταδικάζονται στα «ψίχουλα» που αποφάσισε να δώσει η κυβέρνηση ετσιθελικά και χωρίς καμία δικαιολογία.
Η μάλλον υπήρξε: Όπως είπε ο Π.Καμμένος στη Βουλή εάν δε τα δώσουμε θα… κλείσει η ΕΑΒ!
Μα η ΕΑΒ «κλείνει» συνεχώς από τότε άνοιξε… Ως πότε η απειλή της «κλεισίματος» θα καταδικάζει εσαεί τον υγιή αμυντικό βιομηχανικό τομέα στη χώρα μας;
Και για όσους λένε «μα τη βαφή των αεροσκαφών ποιος θα την κάνει, αφού μόνο η ΕΑΒ μπορεί», η απάντηση είναι ας μην την κάνει. Ας την κάνουν αμερικανικές εταιρείες.
Το ισόποσο αυτό ποσοστό ας το έπαιρναν ελληνικές εταιρείες αλλά εκεί που υπάρχει ανάγκη και υπερέχουν, δηλαδή στον κρίσιμο ηλεκτρονικό τομέα, της αναβάθμισης.
Δεν πειράζει που η βαφή θα πήγαινε έξω. Ας ερχόταν εδώ έργο υψηλής τεχνολογίας.
Και εκτός από τα παραπάνω, ποιο θα είναι το μέλλον του προγράμματος της αναβάθμισης; Με τέτοιο ιστορικό καθυστερήσεων πραγματικά πιστεύει κανείς ότι το πρόγραμμα ολοκληρωθεί το 2027 όπως λένε;
Πρόκειται για μια σκανδαλώδη απόφαση, νάρκη στο πρόγραμμα αναβάθμισης των F-16,  με υπογραφή Α.Τσίπρα που δείχνει καθαρά ότι δεν ενδιαφέρεται ούτε για την αμυνα για τον μη κρατικό βιομηχανικό τομέα στην πατρίδα μας, ο οποίος είναι αυτός που κρατά ουσιαστικά όρθια την ελληνική αμυντική βιομηχανία με εξαγωγές, με έμφαση στο τελευταίο.
Γιατί αυτό σημαίνει χρήμα που έρχεται πίσω στη χώρα από το εξωτερικό, σημαίνει δουλειές, σημαίνει ανάπτυξη.
Προφανώς τους κυβερνώντες δεν τους ενδιαφέρουν όλα αυτά. Αυτό που προέχει είναι οι ημέτεροι και τα «ψηφαλάκια» ελέω εκλογών.

 https://www.pronews.gr/
 
ΕΠΟΜΕΝΟ
« Prev Post
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ
Next Post »

Δημοσίευση Σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις 7 ημερών