Εκ νέου κινητικότητα για τη "διαγώνιο" από Μπούγα

Στενά συνδεδεμένο με την περιφερειακή συνοχή το ζήτημα, η θέση Καπεντζώνη

Συνέχεια στο ζήτημα της διεκδίκησης της κατασκευής του διαγώνιου άξονα μέσα από την συμπερίληψη των ώριμων μελετητικά τμημάτων του έργου (Γραβιά-Άμφισσα και Ιτέα-Γαλαξίδι) δίνει ο Γιάννης Μπούγας. Μετά και την τελευταία σχετική εξέλιξη, η οποία αφορούσε την ανάθεση της εξέτασης των κριτηρίων ένταξης στο ΕΣΠΑ των ώριμων μελετητικά έργων σε Ειδικό Σύμβουλο του Υπουργείου Υποδομών -θέμα για το οποίο σας ενημερώσαμε στην προηγούμενή μας έκδοση- ο Βουλευτής Φωκίδας επανέρχεται καταθέτοντας κοινοβουλευτική Ερώτηση την περασμένη εβδομάδα.

Πλέον, η προσδοκία είναι αυτή τη φορά το Υπουργείο Υποδομών να τοποθετηθεί επί του ζητήματος, προκειμένου να διαφανούν με τον πλέον επίσημο τρόπο οι σκέψεις και οι προθέσεις της κυβέρνησης για το κορυφαίο έργο της Φωκίδας, καθώς μέχρι στιγμής το Υπουργείο έχει αποφύγει να τοποθετηθεί σε ανάλογη ερώτηση που έχει κατατεθεί στη Βουλή ήδη δύο φορές από βουλευτής του ΚΙΝΑΛ.

Όπως αναφέρει ο Βουλευτής Φωκίδας, ο Διαγώνιος Οδικός Άξονας «Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο» αποτελεί μείζον έργο υποδομής και ανάπτυξης. Με την αναβάθμιση της υπάρχουσας Εθνικής Οδού, η απόσταση μεταξύ Πάτρας και Λαμίας θα μειωθεί σε 160 χλμ., από 185 χλμ. που είναι σήμερα, ελαττώνοντας τον χρόνο του ταξιδιού από 3 ώρες σε μόλις 1,5 ώρα”.

Ο Γ.Μπούγας υποστηρίζει πως η αναβαθμισμένη σύνδεση μεταξύ του ανατολικού άξονα (Αθήνα-Θεσσαλονίκη) και του δυτικού (Αντίρριο-Ιωάννινα) θα επιφερει σημαντικές αλλαγές στον τρόπο που διεξάγονται οι οδικές μεταφορές, καθότι θα επιτρέψει αφενός την ταχύτερη μετακίνηση από τις περιφέρειες Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας απευθείας προς τη Δυτική Ελλάδα, τη διασύνδεση του λιμανιού της Πάτρας με αυτό του Βόλου, και αφετέρου την αναβάθμιση της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου, που θα μπορεί να εξυπηρετεί στο εξής τρεις μείζονες οδικούς άξονες, δημιουργώντας σημαντική οικονομική προοπτική.

Κατά τον βουλευτή, με βάση τα παραπάνω, συνάγεται η αναγκαιότητα υλοποίησης του έργου, με το οποίο επιπρόσθετα θα ενισχυθεί η οδική ασφάλεια, η τουριστική και οικονομική ανάπτυξη και οι τοπικές κοινωνίες.

Επιπρόσθετα ο Βουλευτής Φωκίδας, τονίζει πως ο Διαγώνιος Οδικός Άξονας «Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο» αναφέρεται στους προγραμματιζόμενους για υλοποίηση αναβαθμιζόμενους άξονες στο «Αναθεωρημένο Περιφερειακό Χωροταξικό Πλαίσιο της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας», βρίσκεται δε στο τελικό στάδιο ωριμότητας από πλευράς τεχνικών, περιβαλλοντικών και οικονομικών μελετών.

Ο Γ.Μπουγάς ζητά να μάθει που οφείλεται η μέχρι σήμερα καθυστέρηση της χρηματοδότησης άρα και της δημοπράτησης του, αλλά και ποια χρηματοδοτικά εργαλεία πρόκειται να αξιοποιηθούν για την ταχύτερη υλοποίηση του “Διαγώνιου Άξονα”.

Καπεντζώνης: Μείζον ζήτημα περιφερειακής συνοχής

Το θέμα της διαγώνιας οδού απασχόλησε και τη δημοτική αντιπροσωπεία της Δωρίδας κατά την τελευταία συνεδρίαση του Σώματος την περασμένη Τετάρτη, με ερώτηση εκτός της ημερήσιας διάταξης που υπέβαλε ο Θάνος Ασημάκης. “Διαβάζουμε στον τύπο (σ.σ. Εννοεί το σχετικό δημοσίευμα του fokidanews, για το οποίο σας ενημερώσαμε στην προηγούμενη έκδοσή μας) δηλώσεις Σπανού, ότι προτεραιότητα της Περιφέρειας είναι η προώθηση του άξονα Λαμία-Καρπενήσι-Αγρίνιο. Εμείς τι έχουμε κάνει ως προς τη διεκδίκηση του “διαγώνιου”; Αξιοποιήσαμε το ψήφισμα για το σκοπό αυτό που είχαμε εκδώσει ως δημοτικό συμβούλιο; Το αποστείλαμε επίσημα στην Περιφέρεια;”, ρώτησε σχετικά ο επικεφαλής της παράταξης “Όραμα για τη Δωρίδα”.

“Εδώ δεν ξέρουμε αν θα μπουν τα ώρμα από πλευράς μελετών τμήματα, εσείς φέρατε ψήφισμα για το μη ώριμο κομμάτι”, τόνισε αρχικά ο επικεφαλής της δημοτικής Αρχής απαντώντας στο ερώτημα της παράταξης της ελάσσονος μειοψηφίας, τονίζοντας ότι το τμήμα του οδικού άξονα που αφορά στο παραλιακό κομμάτι της Δωρίδας, από Γαλαξίδι έως τη Σεργούλα, είναι μη ώριμο μελετητικά, σε αντίθεση με τα άλλα δύο της Παρνασσίδας.

“Η δική μας επιχειρηματολογία αφορά στην περιφερειακή συνοχή αναφορικά με τη “διαγώνιο”. Είναι μείζων η διάσταση αυτή για εμάς. Για παράδειγμα, γιατί να πηγαίνουμε στο νοσοκομείο της Λαμίας και όχι στο Ρίο; Θέλει να έχει επιτελικό ρόλο η Περιφέρεια Στερεάς; Να μας φτιάξει δρόμο να μπορούμε να πηγαίνουμε στη Λαμία”, κατέληξε ο Γιώργος Καπεντζώνης.

 

 Εν Δελφοίς, Έντυπη Έκδοση, 2 Οκτωβρίου

 fokidanews.gr

ΕΠΟΜΕΝΟ
« Prev Post
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ
Next Post »

Δημοσίευση Σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις 7 ημερών