ΥΠΟΘΕΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΟ: Δυόμιση χρόνια η καθυστέρηση, σε 10 ημέρες η λύση

Κυβερνητικές «ευαισθησίες» α-λα καρτ…

Μια «πονεμένη» αποκρατικοποίηση με ταυτόχρονα «πονεμένη» διαχείρισή της εκ μέρους της κυβέρνησης είναι το «γεφύρι του Ελληνικού» που οι μισοί κυβερνητικοί μάστορες ολημερίς το έχτιζαν και το βράδυ οι άλλοι μισοί το γκρέμιζαν με αφορμή διάφορα προσκόμματα.

Πότε η ανακάλυψη αρχαιοτήτων, πότε μερικά ξεχασμένα στρέμματα δάσους και φυσικά η εναπόθεση μεγάλου αριθμού προσφύγων στις εγκαταλελειμμένες εγκαταστάσεις του παλαιού αεροδρομίου κρατούν για καιρό την LAMDA Development (συμφερόντων Λάτση) που είναι η ανάδοχος του έργου σε κατάσταση ομηρείας.
Μια διαγώνια ανάγνωση στο ιστορικό της επένδυσης αρκεί για να δικαιολογήσει την παρομοίωση του Ελληνικού με το γεφύρι της Άρτας. Ξεκινώντας από το γεγονός ότι το έργο επελέγη για πρώτη φορά από το (τότε) ΥΠΕΧΩΔΕ το 2004 και μέχρι το 2012 που με τον νόμο 4062/2012 κυρώθηκε η αξιοποίηση του πρώην αεροδρομίου υπάρχει μία οκταετία απραγίας, χρειάστηκε να περάσουν άλλα δύο χρόνια και να φτάσουμε στο 2014. Τι έγινε τότε; Τον Νοέμβριο εκείνης της χρονιάς υπεγράφη η σύμβαση πώλησης της εταιρείας ΕΛΛΗΝΙΚΟΝ Α.Ε. από το ΤΑΙΠΕΔ με αγοραστή την εταιρεία ειδικού σκοπού (ΕΕΣ) Hellinikon Global I A.E., θυγατρική εταιρεία κατά 100% της Lamda Development.
Αν οι μη γνωρίζοντες νομίζουν ότι τότε η επένδυση μπήκε επιτέλους στις ράγες, κάνουν λάθος καθώς τον Ιούνιο του 2016 υπεγράφη άλλο μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και Lamda. Επί της ουσίας επρόκειτο για επικαιροποίηση της υφιστάμενης από τις 14/11/2014 σύμβασης αγοραπωλησίας μετοχών της ΕΛΛΗΝΙΚΟΝ Α.Ε., μέσω της οποίας οριοθετούνταν ορισμένα σημαντικά τεχνικά χαρακτηριστικά της αξιοποίησης της έκτασης στο Ελληνικό, γεγονός που υποτίθεται ότι θα ξεμπλόκαρε την επένδυση.
Και όντως ήταν άλλη μία εκτός προγράμματος αναβολή μια και φέτος, το 2017, ήταν η σειρά του υπουργείου Πολιτισμού και του Δασαρχείου Πειραιά να υψώσουν νέα εμπόδια στην εξέλιξη του επενδυτικού πρότζεκτ. Καταρχάς, τον Φεβρουάριο, η υπουργός Λυδία Κονιόρδου προχωρά σε αναπομπή προηγούμενης απόφασης του Κεντρικού Συμβουλίου Νεωτέρων Μνημείων, ανοίγοντας έτσι εκ νέου το θέμα των διατηρητέων μνημείων στο παλαιό αεροδρόμιο.
Η θεία φώτιση ήρθε τον Μάιο και η κα Κονίορδου ανακαλεί την απόφασή της για αναπομπή προς επανεξέταση της απόφασης περί μη κήρυξης ως διατηρητέων ορισμένων από τα κτίρια στο Ελληνικό, ισχυριζόμενη ότι «ύστερα από ενδελεχή έλεγχο του σχετικού φακέλου κατά τον οποίο διαπιστώθηκε πως δεν υπάρχουν νέα στοιχεία τα οποία δεν συνεκτιμήθηκαν στην αρχική εξέταση ώστε να αιτιολογείται η αναπομπή του θέματος».
Τότε όμως ήρθε η σειρά του δασαρχείου Πειραιά που χαρακτήρισε περιοχή δασικού χαρακτήρα ένα κρίσιμο τμήμα έκτασης 36.918 τ.μ. του παλιού αεροδρομίου στο Ελληνικό.
Και από εκεί που τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ φώναζαν ότι το Ελληνικό δίδεται βορά στα ιδιωτικά συμφέροντα, φτάσαμε στην τελευταία κυβερνητική μεταστροφή όπου υπουργοί όπως ο Αλέκος Φλαμπουράρης δηλώνουν όχι μόνο την ικανοποίησή τους για το «ξεκόλλημα» της επένδυσης, αλλά εκφράζουν και τη δυσφορία τους για τις πολύμηνες καθυστερήσεις τις οποίες αποδίδουν σε γραφειοκρατικές «αγκυλώσεις» ή και «παρεξηγήσεις» μεταξύ των αρμόδιων φορέων των επενδυτών και του Δημοσίου.
Το γεγονός ότι χρειάστηκε να μεταβεί στο Μαξίμου εκπρόσωπος του επιχειρηματία, Γιάννη Λάτση και να μιλήσει σε σκληρή γλώσσα με τους αρμόδιους υπουργούς ήταν η κίνηση που έδωσε τη λύση. Οι πρόσφυγες σε μία νύχτα απομακρύνθηκαν από το Ελληνικό και οι αρμόδιες αρχές έδωσαν το «πράσινο» φως για την υλοποίηση της επένδυσης. Ουσιαστικός όμως λόγος για να κάνουν την ανάγκη φιλοτιμία οι αρμόδιοι υπουργοί ήταν το γεγονός ότι η επένδυση στο Ελληνικό είχε μπει ως προαπαιτούμενο και στο τελευταίο Μνημόνιο…

Previous
Next Post »

Δημοσίευση Σχολίου